Knikkers, videocalls en podcasts. De komende online aflevering van het Cross Media Café (dinsdag 16 juni van 15.30 – 16.30 uur) focust op nieuwe mogelijkheden voor mediamakers. Ons mediagedrag is de afgelopen maanden drastisch veranderd. We zaten heel veel thuis en hadden alle tijd voor online-media en -communicatie. Hoe pakte mediamakers dat op?
De drie voorbeelden die aan bod komen:
- Chris Bajema maakt al jaren Man met de Microfoon, een onafhankelijk radioprogramma vol bijzondere verhalen. Op 12 maart lanceerde hij Lockdown, een dagelijkse podcast die in 81 afleveringen een beeld gaf van een bijzondere periode in Nederland.
- Dion Bakker maakt samen met zijn broer Jelle het YouTube-kanaal Jelle’s Marbles. In de afgelopen periode werd het kanaal ongekend populair en groeide naar meer dan een miljoen abonnees. De kijkers genieten van de competitie tussen de knikkers en van de community eromheen.
- Joe Mango is Creative Technologist bij MediaMonks, en boog zich voor het MediaMonks Lab over de nieuwe mogelijkheden rond videocalls. Hij kijkt naar de mogelijkheden om AI te gebruiken om videocalls leuker te maken.
Georganiseerd door Media Perspectives en het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid.
Deelname is gratis. Je ontvangt na aanmelding via e-mail een persoonlijke toegangslink voor de bijeenkomst.
Geef als eerste een reactie