Het eerste Cross Media Café van 2020 zet de focus op Artificial Intelligence. Hoe kan AI de media ondersteunen? Wat meet je, waarom meet je dat en hoe zet je dat om naar intelligente systemen?
- Jim Stolze, oprichter van Aigency en initiatiefnemer van de Nationale AI Cursus
- Gijs van Beek van Textgain: analyseert zelfstandig met algoritmen teksten
- Tess den Uyl van FaceReader Online: analyseert emoties op basis van gezichtsuitdrukkingen
- Frank Visser van Media Perspectives vertelt onder meer over de ontwikkeling van ethische richtlijnen voor AI in media
- Vincent Koops werkt voor RTL Nederland aan onder meer AI generated promos
- Karen van Dijk is bij VPRO initiatiefnemer van de AI Songcontest: kan je met AI een winnend nummer schrijven voor het Eurovisie Songfestival?
- Anne Schuth van DPG Media vertelt over de inzet van AI voor het personaliseren van pushberichten, mailings en de Volkskrant-website.
dinsdag 11 februari, 14.00 – 17.00 uur, Beeld en Geluid
Meer informatie en tickets
Media Perspectives en Beeld en Geluid organiseren gezamenlijk het Cross Media Café. Dit zijn bijeenkomsten voor mediaprofessionals waar steeds de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van media, in de breedste zin van het woord, worden gepresenteerd.
Geef als eerste een reactie