Hoe gaat de gebruiker zelf beslissen met wie welke gegevens gedeeld worden? In het gratis Cross Media Café (live én online te volgen) van maandag 13 februari meer over de Stichting Nederlandse Datakluis, decentrale dataopslag en bestaande initiatieven in binnen- en buitenland.
Vijf grote Nederlandse mediaspelers, DPG Media, Mediahuis, de NPO, RTL en Talpa Network, hebben de handen ineengeslagen en onderzoeken samen de mogelijkheden voor een nieuwe data-infrastructuur. Uitgangspunt is daarbij dat de gebruiker eigenaar is van eigen op internet achtergelaten data. Wat betekent dit initiatief voor de Nederlandse mediawereld en daarbuiten?
Sprekers: Martijn van Dam (Stichting Nederlandse Datakluis), Simone van der Burg (Waag Futurelab), Peter Olsthoorn (journalist / onderzoeker), Esther de Loof (SolidLab) en Dimitri Heikamp (DPG Media Nederland).
Het Cross Media Café wordt georganiseerd door Beeld & Geluid en Media Perspectives.
Nederlandse Datakluis: laat data voor jou werken
Maandag 13 februari
15.30 – 17.00 uur, afgesloten met netwerkborrel
Beeld & Geluid, Media Park, Hilversum
Online livestream beschikbaar
Tickets (live en online)
Geef als eerste een reactie