Cross Media Café – Nieuwsvoorziening van de toekomst

Welke factoren gaan de toekomst van het nieuws bepalen en wat is er nodig om de waarde van nieuws veilig te stellen?

In deze tijd waarin technologische ontwikkelingen steeds sneller lijken te gaan, is het ondoenlijk om de toekomst van de mediaindustrie te voorspellen. Wat betekent dat voor de nieuwssector?  

In Cross Media Café van dinsdag 6 september kijken Nederlandse nieuwsprofessionals naar de toekomst van nieuwsvoorziening.

Sprekers:

De 16 landelijke en regionale nieuwsmediamerken van DPG Media hebben inmiddels 800.000 digitale abonnees. Hoe ziet DPG de toekomst?

  • Martijn Bennis (ANP

ANP is betrokken bij diverse innovatieprojecten om meer jongeren bij het nieuws te betrekken en om de lokale nieuwsvoorziening te versterken.

Het project Reform RTL Nieuws bereidt hen voor op de toekomst, op tv en in online video. Wat betekent dit voor de vorm, frequentie en aard van het nieuws?

Hoe kan de NOS ook op de lange termijn het publiek bereiken en de aandacht van jongeren vasthouden? Op welke platforms? 

Deloitte Monitor ondervroeg 30 experts uit de nieuwsindustrie stelde het rapport The Future of News op. 

Zij onderzocht onlangs hoe journalisten bij hun research gebruiken maken van AI en hoe zij zich laten leiden door Google.

  • Noortje van Eekelen (ACED

Initieerde Designalism Newsroom: ontwerpers, kunstenaars en developers werken met journalisten van Pointer, Volkskrant en NOS aan innovatieve en experimentele vertelvormen. 

Live én online

Het gratis Cross Media Café vindt plaats in de grote zaal van Beeld & Geluid in Hilversum, met na afloop een netwerkborrel. Kan je er niet bij zijn, meld je dan aan voor de online livestream. Je ontvangt dan een dag van te voren een link.

Het Cross Media Café wordt georganiseerd door Beeld & Geluid en Media Perspectives. In deze bijeenkomsten voor mediaprofessionals worden de nieuwste ontwikkelingen gepresenteerd op het gebied van media, technologie en innovatie.

Met de Cross Media Cafés dragen we bij aan kennisontwikkeling en kennisdeling om de media-industrie zo een stap verder te brengen.


Dinsdag 6 september 2022
15.30-17.00 uur, aansluitend borrel
Beeld & Geluid, Hilversum (livestream beschikbaar) 
Gratis
Tickets zijn hier te bestellen.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*