De drinkfles is tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons dagelijks gebruik. Je ziet de drinkfles overal terug: thuis, op het werk, tijdens sportactiviteiten en ook op grote sport evenementen. Voor bedrijven zijn grote evenementen de juiste plek om extra aandacht te krijgen voor hun merk, maar waarom is dit het geval? En waarom kun je juist de drinkfles inzetten als marketinginstrument?
Gezondheid
Een sportevenement draait natuurlijk om gezondheid en beweging, en daar wil je als bedrijf natuurlijk bij zijn. Als bedrijf en werkgever wil je uitstralen dat je gezondheid bovenaan de lijst hebt staan als prioriteit van je medewerkers, en daarom is aanwezigheid en promotie bij een sportevenement natuurlijk belangrijk.
Beslissers aanwezig
Omdat je als bedrijf gezondheid wilt uitstralen, zijn vaak juist de beslissers aanwezig bij een sportevenement. Hier lees je nog meer redenen waarom een evenement een perfect moment is voor product marketing. Als zakelijke partner wil je uiteraard hen juist bereiken met je marketing uitingen. Het is dus juist de bedoeling dat deze beslissers uiteindelijk jouw naam gaan kennen.
Koude leads worden warm
Ook nieuwe potentiële klanten wil je gaan bereiken tijdens deze sportevenementen. Omdat je als bedrijf al bezig bent met het uitstralen van je gezonde imago zal dit ook opvallen bij je koude leads. Omdat ook zij hetzelfde imago willen uitstralen vormt dit een overeenkomstig belang en zal dit alleen maar voordelig zijn om meer in contact te gaan komen met je koude leads.
Combinatie met andere media
Het sportevenement biedt ook de juiste mogelijkheid om als bedrijf veel nieuws en informatie te delen op je social media accounts. Zorg ervoor dat je een juiste strategie uitzet voor het delen van nieuws en informatie rondom het sportevenement. Zo krijg je ook extra aandacht bij klanten die niet aanwezig zijn bij het sportevenement.
Drinkfles als marketinginstrument
De drinkfles is bij uitstek het perfecte marketinginstrument bij een sportevenement. Maar dan uiteraard wel met je eigen bedrijfsnaam erop. Een drinkfles bedrukken met je bedrijfsnaam is dan ook het perfecte idee. Zo ben je direct in beeld en vergoot dit de brand awareness bij je klanten en potentiële klanten. Daarnaast heeft het ook nog eens een langdurig effect. Omdat drinkflessen overal gebruikt worden neemt je (potentiële) klant de gepersonaliseerde drinkfles mee naar huis en naar het werk. Zo wordt je bedrijfsnaam dagelijks getoond aan je klant middels de drinkfles, en is de kans groot dat de klant jou belt voor een opdracht. Een gepersonaliseerde drinkfles is dus het perfecte marketingsinstrument voor het vergoten van je naamsbekendheid.
Geef als eerste een reactie