De Ondernemer lanceert Voiceapp

Zakelijk mediamerk De Ondernemer, onderdeel van DPG Media, heeft een nieuwe stap gezet met text-to-speech-technologie. Waar vorig jaar een ‘pratende nieuwsbrief’ werd geïntroduceerd, volgden nieuwsbulletins met een virtuele stem en is er nu een interactieve Voice App.

‘Inmiddels is ons nieuwsbulletin al 75.000 keer afgespeeld’

Roel de Wit (De Ondernemer)

‘Hey Google, praat met De Ondernemer‘. Dat is het commando voor smartphones en smart speakers waarmee op een interactieve manier nieuwsbulletins en podcasts van De Ondernemer te beluisteren zijn. “Via de Voice App kun je als het ware met ‘ons’ in gesprek. De virtuele stem neemt ondernemers eenvoudig mee naar alles wat we intussen op het gebied van audio hebben ontwikkeld”, vertelt online mediaspecialist Roel de Wit. “Alleen al onze nieuwsbulletins zijn sinds de lancering meer dan 75.000 keer afgespeeld. We spelen ook nu met de Voice App in op veranderend consumentengedrag; ook wij zien de toenemende verkoopaantallen van smart speakers. En we zien hiermee zeker nieuwe kansen op de audio-advertentiemarkt”.

Bij de realisatie van de Voice App werkte De Ondernemer nauw samen met Greenhouse, zoals eerder ook met XS2Content. “Binnen DPG Media hebben we de kans gekregen om met deze experts innovatie als text-to-speech-technologie aan ons merk te koppelen. Het geeft ons niet alleen een voorsprong, het maakt van audio een steeds belangrijkere pijler binnen de mediatypes die we aanbieden.”

Later dit jaar gaat De Ondernemer hun Voice App verder uitbreiden met onder meer stellingen waar ondernemers – pratend tegen de smartphone of smart speaker – hun mening over kunnen geven.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*