Dagelijks verschijnen er nieuwe podcasts en enkele (waaronder Man Man Man – de podcast en de Zelfspodcast) weten per aflevering meer dan 100.000 luisteraars te trekken. Veel podcastseries weten dit succes echter niet te realiseren en gaan als een nachtkaars uit. De Showbizz Podcast van verslaggevers Nick Dijkman en Matthijs Albers stoppen alweer na 7 afleveringen, maar gaan in hun laatste uitgebreid in waarom zij stoppen.
De podcast wist per aflevering ‘slechts’ enkele honderden luisteraars te trekken.
Albers: ‘Showbizz is een product van heel mensen leuk vinden. Met deze podcast dachten we goud in handen te hebben omdat het er nog niet is. Maar kennelijk is de interesse beperkt.’
Dijkman: ‘We hebben ons vakgebied in zeven podcastafleveringen goed kunnen laten zien. Maar als je als podcast groot wil worden, dan moet je zelf met nieuws komen. Ons nieuws verkopen we aan tijdschriften. Er zit geen verdienmodel in om het nieuws in een podcast te brengen. Dat is waar ik tegenaan hik.’
Er is overigens nog wel kans dat de podcast -in een andere vorm- in de toekomst weer terugkomt.
De twee showbizzverslaggevers Nick Dijkman en Matthijs Albers deelden in de podcast de verhalen achter wat je in de showbizzmedia hoort, ziet en leest. Hoe komen verhalen tot stand, wie zijn de belangrijkste pionnen en wat waren de afwegingen vooraf?
Spreekbuis.nl interviewde eerder Nick Dijkman over De Showbizz Podcast.
Geef als eerste een reactie