Diederik van Rooijen aangetrokken als Creative Director bij NL Film

NL Film heeft Diederik van Rooijen aangetrokken als Creative Director. De tv- en filmregisseur van onder andere de hitserie Penoza start per 1 maart. Hij wordt mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling en verkoop van nieuwe dramaseries en films. In zijn kersverse functie werkt Van Rooijen nauw samen met Sabine Brian – voorheen Producent bij NL Film en per heden ook in de rol van Managing Director. Brian vormt samen met Ronald Versteeg (Business Director) het management team, zij voeren de dagelijkse leiding over het productiebedrijf. Voormalig Creative Director Kaja Wolffers verlaat na ruim tien jaar het bedrijf en start per 1 maart als Head of Content Acquisition Benelux bij Amazon Prime Video.

Sabine Brian (Managing Director NL Film) over het aantrekken van Diederik: “Met Diederik van Rooijen hebben we een ongelofelijk getalenteerde en creatieve maker in huis gehaald, zowel op het gebied van ontwikkeling als productie en met een groot internationaal netwerk. We hebben al veel samengewerkt, dus ik kijk er naar uit om samen voor NL Film mooie, kwalitatieve series en films te ontwikkelen.

Sabine vervolgt: “Ik wens Kaja heel veel geluk en plezier bij Amazon Prime Video. Een stap die ik hem van harte gun. Naast de creatieve ontwikkeling, verkoop en productie van succesvolle titels heeft Kaja ook een groot aandeel gehad in het positioneren van NL Film als kwalitatieve producent voor internationale producties, waardoor de voetprint van NL Film steeds verder over de grenzen reikt. Na tien fantastische jaren met Kaja samen te hebben gewerkt, verheug ik mij erop om samen met Ronald het bedrijf verder te laten groeien, zowel nationaal als internationaal.

Diederik van Rooijen (Creative Director NL Film): “Ik werk al jaren met heel veel plezier met NL Film. Ik heb ontzettend veel zin om, naast andere internationale regie- en schrijfwerkzaamheden, samen met Sabine en Ronald dit avontuur aan te gaan en producties te ontwikkelen en maken voor de Nederlandse en internationale markt. Ik hou van groots, meeslepend en grensoverschrijdend denken. No guts, no glory is altijd mijn motto geweest en ik wil samen met NL Film laten zien dat je niet origineel genoeg kan zijn. Films en series gaan tegenwoordig de hele wereld over en het is nog belangrijker je te onderscheiden met creativiteit.

Naast het aantrekken van Diederik van Rooijen is Boudewijn Rosenmuller, op dit moment werkzaam als Creative Producer bij NL Film, benoemd tot Head of Development.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*