Gratis workshops voor kleine ondernemers om digitale vaardigheden te leren bij het online zakendoen. Dat is de gedachte achter de Digitale Werkplaats in theater Gooiland in Hilversum op 18 en 19 april. De Hilversumse mediawethouder Jaeger zegt dit initiatief toe te juichen.
“Omdat op deze manier de vele zzp’ers en kleine bedrijven in Hilversum en omliggende plaatsen een unieke kans wordt geboden zich verder te ontwikkelen in de snel veranderende digitale wereld’. De organisatie is in handen van Google Nederland en Qredits.
“Juist in de Media Valley zorgen de vele zzp’ers voor een levendige creatieve economie rondom media en entertainment. Die bedrijvigheid komt mede tot stand door de netwerken die zij als ondernemer hebben”, meent Jaeger.
Digitale groei
Pim van der Feltz, directeur Google Nederland: “In Hilversum zijn veel zzp’ers actief in de creatieve sector en media- en entertainment economie. Met de kennissessies en workshops kunnen zij nog meer digitale groei realiseren en beschikken zzp’ers en kleine ondernemers die ook daadwerkelijk die groei willen doormaken straks over de juiste tools”.
Op het programma van de gratis workshops staan onderwerpen als online-vindbaarheid, het financieren van groei en het verhogen van de naamsbekendheid. Het programma duurt een ochtend of een middag. In Nijmegen en Eindhoven zijn inmiddels hiermee ervaringen opgedaan. Google zegt zo tot eind 2016 in verschillende gemeenten kleine ondernemers op weg te willen helpen.
Online platform
Bij elkaar moeten zo’n 30.000 mensen worden opgeleid. Het bedrijf maakt ook gebruik van een online platform. Ook elders in Europa worden soortgelijke werkplaatsen op, waarbij in totaal een miljoen mensen digitale bijles kunnen krijgen. Aanmelden voor de Digitale Werkplaats kan via g.co/digitalewerkplaats.
Geef als eerste een reactie