Meerdere bedrijven die adverteerden in de reclameblokken rond het televisieprogramma Veronica Inside stoppen daarmee of willen in gesprek met de zender. Zij maken zich zorgen om de uitspraken van vaste analist Johan Derksen over de anti-racismedemonstraties in Nederland.
Albert Heijn, Gilette en Zespri Kiwifruit stoppen met adverteren. Andere merken willen eerst een gesprek. ‘Brand Safety’ wordt een steeds belangrijker thema voor adverteerders. Zijn wil dat hun advertenties niet getoond worden binnen een context die potentieel schadelijk voor hun merk en imago kan zijn.
Talpa wilde niet reageren op de besluiten van de adverteerders.
Wat een stemmingmakerij weer om gewoon een grap. Alle deug bn’rs lieten moesten weer even hun plasje doen. Je kan de grap niet leuk vinden maar dit was geen racisme. En laten we ook niet alles op racisme gooien. We moeten blij zijn dat we in Nederland alles kunnen doen en zeggen. Laten we met zijn allen zorgen dat dit zo blijft. En die bn’rs moeten eens uit die bubbel komen en inzien dat het merendeel van Nederland het geen reet kan schelen wat zij van de dingen vinden.
Ja ik vond het ook een grap. Hij kon net. Maar al die bekende mensen die de hele dag met hun telefoon in de hand overal een mening over hebben moeten we proberen maar te negeren.
Soms verlang ik wel eens terug naar de tijd van voor de mobiele telefoon………………………..
@Leon En vergeet niet de bn’rtjes die elkaar napraten. Ik weet zeker dat sommigen wel hun mening verkondigen maar VI helemaal niet gezien hebben.
@Jan en Juul Helemaal mee eens! Van mij mogen we zeker terug naar een wereld zonder internet en mobile telefoons. Kunnen wij helaas niet meer over radio en tv praten hier maar dat neem ik dan voor lief. En ik mis de grijze telefooncel in het straatbeeld 😉
Derksen is een van de weinigen die nuchter tegen bepaalde zaken aan kijkt en zijn mening durft te uiten. Hetzelfde geldt voor Maarten van Rossum en Angela de Jong. Een verademing in deze tijd van eenzijdige berichtgeving in nieuws- en opinieprogramma’s. Racisme komt helaas ook in Nederland voor, net als in elk ander land in de wereld. Men doet voorkomen of dat hier schering en inslag is. Een nuchtere kijk voorkomt gezeik!
Rossum = Rossem
Derksen is nu dus te vergaan. De radiotak heeft al minder advertentie inkomsten. Wat leidt tot een grote ontslagronde. Nu stoppen er weer een paar grote bedrijven. Het Johan wel aan gerekend worden. Intern zeker.
Niet Derksen gaat te ver maar de huichelaars zoals AH die leveranciers uitknijpen, jongeren voor een hongerloontje vakken laten vullen en in deze Coronatijd ook nog een hun prijzen verhogen. U zult denken dat heeft niets met racisme te maken maar dat hebben de nuchtere opmerkingen van VI’s Derksen ook niet!
Is men in Nederland het gevoel voor humor verloren? Wat een stemmingmakerij. Iedereen begrijpt toch dat het een grapje was
De mensen die af lopen te geven op Derksen komen voornamelijk uit de regio Amsterdam. Dat is ook de stad waar men de grootste problemen heeft met zwarte piet en waar men het hoogste woord heeft als het gaat om racisme. Ik ben blij dat ik heel ver van die enge grachtengordel kliek woon.