Donnie is één van de meest populaire influencers van dit moment. Zowel online als op televisie weet hij bij het grote publiek weten door te breken. Tevens het gezicht van succesvolle reclamecampagnes van merken als Febo, Toto en Rijksoverheid. De 24-jarige entertainer meldt aan Marketingtribune dat tv nog steeds een zeer belangrijk medium is.
Donnie: ‘Een influencer kan op social media razend populair zijn, maar als hij over straat loopt, wordt ‘ie niet herkend. Om echt bij de massa bekend te worden, heb je nog altijd televisie nodig. En ik hou daarvan, dat weten ze in Hilversum ook.’
Wat drijft een opiniemaker of beinvloeder? IJver, ijdelheid, idealisme, instrumentalisme of winstbejag? Ik denk dat uiteindelijk de inhoud van de boodschap en de kwaliteit van het argument toch bepalend zouden moeten zijn. Intentie & integriteit blijven moeilijk te peilen. Voedt het publiek (met name pubers!) op tot emotionele, intellectuele, sociale, morele en maatschappelijke autonomie! Belangenverstrengeling, manipulatie en misleiding moeten in alle media natuurlijk bestreden worden!