NPO Sales is onderdeel geworden van Dutch CORE, waardoor deze organisatie vanaf nu het agentschap is voor de publieke landelijke omroepen voor de internationale en nationale verkoop van documentaires, dramaseries, telefilms en jeugdprogramma’s.
Dutch CORE is in oktober 2017 door de NPO-organisatie en landelijke publieke omroepen opgericht als agentschap voor de verkoop van dramaseries aan commerciële video-on-demand-partijen zoals Netflix, Videoland en KPN. Vanaf 1 juni komt daar internationale programmaverkoop als extra activiteit bij. Hiermee is er voortaan één duidelijk loket voor programmaverkoop namens de publieke omroepen.
Michael Spendel, managing director: “Dutch CORE kan zich nu samen met de kennis en kracht van NPO Sales internationaal profileren als ervaren specialist op het gebied van Nederlandse content met als doel om meer inkomsten te genereren voor de individuele rechthebbenden. Ook kunnen wij ons op deze manier eenduidiger internationaal positioneren.”
Margaret Stanneveld en Mireille van der Laan van NPO Sales maken voortaan onderdeel uit van Dutch CORE. Stanneveld, manager Sales Dutch CORE, kijkt uit naar de nieuwe samenwerking: “Beide organisaties hebben de afgelopen maanden al nauw overleg gevoerd om de continuïteit van de sales-activiteiten te kunnen waarborgen. Vanaf nu gaan we nog actiever en zichtbaarder de Nederlandse producties internationaal aanbieden.”
Geef als eerste een reactie