De tweede editie van Dutch Media Week heeft de afgelopen acht dagen volle zalen getrokken met de activiteiten voor professionals. Zo’n 2.500 mensen bezochten de verschillende bijeenkomsten. Vorig jaar waren er 650 belangstellenden.
De evenementen voor het grote publiek tijdens Dutch Media Week – Dudok in Concert, de Open Studio Dagen, de Mobile Movie Days en het Dutch Drone Festival – trokken ruim 37.000 bezoekers. “Het was ongelooflijk wat de media en facilitaire bedrijven hebben laten zien. De Open Studio Dagen waren tijdens dit jubileumjaar attractiever dan ooit. Jong en oud, lokaal en nationaal, iedereen beleeft media op zijn eigen manier. Het plezier straalde ervan af. Ook bij de congressen en seminars voor vakmensen en makers”, aldus wethouder Wimar Jaeger van Media en Cultuur.
Organisator Herman Dummer is blij met de opkomst. “We hadden een zeer uitgebreid programma, waarbij alle facetten van media werden belicht. Uiteraard was er ook aandacht voor de nieuwe media-technologieën. Iets dat we ook blijvend hebben doorgevoerd bij de Open Studio Dagen, met onder meer VR experiences.”
Dit jaar ging Dutch Media Week voor de professionals van start met een seminar over Online Video Innovaties en de opening van de Mobile Movie Days. Later in de week volgden onder meer het Dutch Drone Film Festival, masterclasses van de Mobile Movie Days, een bijeenkomst over Big Data, het symposium DAB+, een Retail & Media Event en het NLPO Congres Lokale Omroep.
“Dutch Media Week is bedoeld om de media in de picture te zetten en allerlei mensen elkaar te laten ontmoeten, zoals creatieven, makers, technici, beleidsmakers, journalisten en innovators”, zegt Dummer. “Daarnaast wilden we het grote publiek een kijkje laten nemen in de mediakeuken. Gezien de positieve reacties is dat uitstekend gelukt.”
In 2018 vindt Dutch Media Week plaats van 5 tot en met 12 september.
Geef als eerste een reactie