‘Een van de oorzaken dat 3FM zo diep gezakt is is dat ze muzikaal veel te veel op 538 lijken. En de deejays te zeer denken dat ze al grote namen zijn.’
Dat zegt Radio 10 DJ Edwin Diergaarde in een vraaggesprek met Patrick Kicken, wat sinds gisteren te beluisteren is in de Spreekbuis Podcast.
‘3FM moet zich weer veel meer gaan richten op het ontdekken van nieuwe bandjes. En zich realiseren dat een marktaandeel van 10% tot het verleden behoort’, aldus Diergaarde.
‘De doelgroep van 3FM is 15-34 maar 3FM had vroeger ook heel veel oudere luisteraars. Die zijn allemaal naar NPO Radio 2 vertrokken en komen echt niet meer terug’.
De Spreekbuis podcast is te beluisteren op iTunes via radiopodcast.nl en op andere devices via anchor.fm/spreekbuis
In de podcast kun je naast het gesprek met Edwin Diergaarde ook nog luisteren naar interviews met andere bekende deejays als Rick van Velthuysen en Jeroen van Inkel en viralontwerper Maurice van Berkel.
Geef als eerste een reactie