Streaming muziek en podcasts hebben, gedreven door de opkomst van de smartphone en connected cars, het luistergedrag van mensen al veranderd. Met platforms als Clubhouse gebeurt dat opnieuw. Dat meldt Elger van der Wel in zijn nieuwsbrief. Elger: ‘Of eigenlijk wordt één van de laatste elementen van radio toegevoegd aan online radio: het live-gevoel.’ Het social audioplatform Clubhouse wordt momenteel flink gehyped in de media. Vooral nadat in december 2020 de app gewaardeerd werd op bijna $ 100 miljoen. Op 21 januari 2021 bereikte de waardering een miljard dollar. Op het social audio domein zijn er overigens ook andere partijen actief, waaronder het Nederlandse Blip. Daarnaast zijn ook Facebook en Twitter aan het testen hoe zij audio een rol kunnen geven binnen hun platform. |
Flauw dat ze gisteren bij Moltalk even moesten zeggen dat ze wel naar de echte Wie is de Mol podcast moesten luisteren. Ze doelden er daarmee op dat ze niet naar die van Elger moesten luisteren. Doe het we mensen want die is veel beter en veel leuker als het leuk vindt om over Wie is de Mol te praten en te horen.
Als je dit stukje leest, heb je dan een idee wat dat Clubhouse voor app is? Ik niet. Maar het is kennelijk dus een app waarmee je live-audio kan streamen. Nou, dat zal me een derde golf teweegbrengen. Het ultieme sluitstuk van online radio, terwijl je kwa rechten eigenlijk geen muziek kan draaien. O ja, dan uren achter elkaar live lullen in cyberspace. Is wel iets voor Kicken.
Ja, dat Clubhouse lijkt me perfect voor een has-been als Kicken…
Is inderdaad volstrekt onduidelijk wat wordt bedoeld:
Live muziek of Live radio?
Twee geheel verschillende dingen, maar beide niet nieuw.
Derde golf? Beetje beïnvloed door Corona?