Begin juni 2015 is Eneco Toon Zon geïntroduceerd. Dit betreft de uitbreiding op Toon waarmee je direct inzicht krijgt in wat je zonnepanelen in euro’s opwekken. Om dit impactvol over te brengen koos Eneco voor een branded content concept, met als basis een samenwerking met Buienradar en RTL Weer. De Buienradar meteorologen van RTL Weer zullen op zonnige dagen in-program aandacht besteden aan de kracht van de zon en de hoeveelheid opgewekte zonne-energie.
Vanuit het centraal thema “opgewekt” is door Volt en RTL gezamenlijk content ontwikkeld rondom het RTL Weer en meer verspreiding via de kanalen Buienradar, Zomerradar en het digitale RTL Magazine. Bureau Mindshare is verantwoordelijk voor de totstandbrenging en opzet van de samenwerking met RTL.
Om nog meer digitale awareness te creëren voor Toon Zon start ook de activatie hoeopgewektisnederland.nl. Eind deze week gaat er een interactieve kaart live waarin een verband wordt gelegd tussen live weerdata en het positieve sentiment in tweets en Instagram posts.
Geef als eerste een reactie