Unilever wil van louche influencer af, die volgers koopt in plaats van ze zelf stap voor stap te verzamelen. Spreekbuis.nl checkte diverse Twitter-accounts van populaire vloggers. Vooral Enzo Knol heeft veel nepvolgers op Twitter.
Unilever meldde maandag dat het aandeel van het marketingbudget dat wordt uitgegeven aan influencers snel groeit, vanwege de “diepe en directe verbinding” die ze met hun publiek hebben, maar gaat wel vanaf nu meer controleren op influencers die gebruikmaken van nepvolgers, bots en fraude, om hun bereik en waarde groter te laten lijken dan daadwerkelijk het geval is. Zo’n 40 procent van de online influencers heeft nep-volgers, stelt de directeur marketing Keith Weed aan persbureau Reuters.
Spreekbuis.nl checkte diverse influencers op gebied van nepvolgers. Enzo Knol scoort slecht met zijn Twitter account. Slechts 66% van zijn 361.219 volgers blijken echt. Bij andere influencers is dit percentage van volgers een stuk hoger: Monica Geuze (86% echte volgers), Anna Nooshin (91%) en Teske de Schepper (90%).
Geef als eerste een reactie