Eurosport vanaf vandaag ‘Home of the Olympics’

In het nieuwe Olympische Spelen logo zijn twee iconen verenigd – Eurosport en de Olympische ringen. Ook is er een erepodium in te zien, dat symbool staat voor de uitstekende sportprestaties en voor het doel waar sporters overal ter wereld van dromen.

Het logo wordt voor het eerst op 1 januari live op televisie tijdens de uitzending van Millions of Journeys, One Destination onthuld. Millions of Journeys, One Destination laat de weg zien die twee sporters hebben afgelegd van hun jeugd tot aan hun belangrijke wedstrijden. Het maakt duidelijk hoeveel toewijding er nodig is en hoeveel tegenslagen er moeten worden overwonnen om te kunnen winnen en een Olympiër te worden.

Als thuisbasis van de Olympische Spelen gaat Eurosport ‘de ultieme Olympische ervaring’ creëren voor alle schermen, zodat zoveel mogelijk mensen kunnen genieten van dit sportevent.

Alco de Jong, VP Country Manager Discovery Networks Benelux: “Het merendeel van de sporten die Eurosport uitzendt zijn Olympisch, zowel de winter- als de zomersporten. Na Home of Cycling, Home of the Winter sports en met de toevoeging van Grand Slam Wimbledon dit jaar, zijn we nu ook Home of Tennis. Het nieuwe jaar kan niet beter starten dan vertellen dat we ook in Nederland de nieuwe thuisbasis zijn van de Olympische Spelen”.

Discovery Communications en Eurosport hebben de exclusieve multimediarechten gekocht voor 50 landen en gebieden* in Europa voor de Olympische Spelen van 2018 tot en met 2024, zoals in juni 2015 samen met het Internationaal Olympisch Comité is aangekondigd.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*