Eurovision: Europe Shine a Light trok meer dan 70 miljoen kijkers

Eurovision: Europe Shine a Light, het programma dat op zaterdag 16 mei werd uitgezonden in plaats van de grote finale van het Eurovisie Songfestival, is door 73 miljoen kijkers in 38 landen bekeken.

De show, die een eerbetoon bracht aan de liedjes en artiesten die zouden deelnemen aan het Eurovisie Songfestival 2020, is door een klein team in zes weken tijd geproduceerd.

Het hoogste aantal kijkers voor Europe Shine a Light was in Italië, waar 3 miljoen kijkers de volledige show op een aantal Rai-kanalen bekeken. 2,4 miljoen kijkers zagen de show in Nederland en in het Verenigd Koninkrijk op respectievelijk NPO1 en BBC One. Het Russische Channel One registreerde ook gemiddeld 2,1 miljoen kijkers.

De alternatieve Eurovision-show van dit jaar was ook een groot succes bij een jonger publiek. 20% van de kijkers was tussen de 15 en 24 jaar oud, bijna het dubbele van het gemiddelde van de zenders op prime time.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*