Ex Machina neemt belang in Angry Bytes

Het Amsterdamse techbedrijf Ex Machina heeft onlangs een belang in het mediatechbedrijf Angry Bytes uit Hilversum genomen.

Ex Machina Group en Angry Bytes werkten in verleden al samen op verschillende projecten. Ex Machina wil Angry Bytes komende tijd verder laten groeien en internationaal op de kaart zetten.

Angry Bytes richt zich op oplossingen voor contentbeheer en begeleidende website en apps voor web, tv en online video. Angry Bytes werkt samen met onder andere AVROTROS, BNNVARA, NTR, KRO-NCRV en NH Nieuws.

Angry Bytes is opgericht in 2000 door Michiel Veenstra, Ralf Verhoef en Marc Veuger. Michiel Veenstra stapte in 2003 uit het bedrijf om zich geheel te richten op radio.

Ralf Verhoef (CEO Angry Bytes): “Dankzij de investering van Ex Machina Group kunnen we nog beter inspelen op de marktbehoeften. Niet alleen nationaal, maar ook internationaal kijkend naar het netwerk, de expertise en het trackrecord van Ex Machina. We verwachten ook bestaande klanten zoals Talpa Network, Universal Music, ID&T, AVROTROS, NTR, VPRO, NH Media en KINK beter te kunnen bedienen als het gaat om realtime, (live) interactieve websites en applicaties.”

Marc Veuger (CTO Angry Bytes): “Het afgelopen jaar hebben Ex Machina en Angry Bytes intensief samengewerkt op verschillende internationale projecten. Wat mij vooral is opgevallen is hoe complementair beide bedrijven zijn. Voor ons is een nauwe samenwerking met Ex Machina Group een logische volgende stap.”

Jeroen Elfferich (CEO Ex Machina Group): “We zijn erg blij Angry Bytes te mogen verwelkomen bij de Ex Machina Group. Naast projecten waar we al aan werken – zoals verschillende secondscreenprojecten voor een aantal grote internationale tv-kanalen – zien we synergievoordelen door samen te werken in de groeimarkt van interactieve apps, waaronder trivia en live streaming video. In 2019 ligt de focus van Ex Machina Group breder dan trivia. Met behulp van Angry Bytes kunnen we daardoor zeer interactieve, ultra-low latency en gamified app-oplossingen introduceren voor een groeiend aantal formaten, markten en klanten van over de hele wereld.”

1 Comment

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*