Sinds de lancering in mei dit jaar weet de nieuwe filmzender FilmBox al flink wat kijkers te trekken. Dat is terug te zien in de SKO Light-rapportages, waarin de themazender van SPI International vanaf 14 november is opgenomen.
In de eerste week van de meting kende FilmBox een mooie start met 210.000 kijkers, die in de tweede week verder aangroeiden tot 263.000 kijkers (doelgroep 6+). Momenteel is de zender in ongeveer 600.000 huishoudens te zien via acht Nederlandse tv-platformen. SPI International verwacht de marktpositie van FilmBox op korte termijn uit te bouwen. Als gevolg van de groei bundelt SPI International haar krachten met saleshuis Bionic Media, dat sinds half november FilmBox vertegenwoordigt.
Samenwerking Bionic Media
Bionic Media is een boutique saleshuis en is de exclusieve partner van FilmBox. Bionic neemt de spotverkoop en content- en brandpartnerships voor haar rekening in Nederland.
Jacqueline Heemskerk Managing Partner Bionic Media zegt: “We zijn verheugd dat FilmBox zich heeft aangesloten bij Bionic Media. Het is een mooie aanwinst en past goed in ons portfolio met kwalitatieve thematische zenders met een duidelijke doelgroep.”
“Ik ben trots dat FilmBox deze belangrijke volgende stap zet op basis van de enthousiaste ontvangst van de Nederlandse kijkers en televisieplatformen en ben bijzonder blij met de samenwerking met Bionic.”, aldus Jeroen Bergman General Manager Film1 en FilmBox Nederland.
Geef als eerste een reactie