First Impression wint Deloitte Excellence Award in de categorie Capabilities & Innovation

Expert in audiovisuele technologie beloond vanwege klantgerichte organisatiestructuur en innovatieve inborst 

First Impression, expert in audiovisuele technologie en beleving, heeft tijdens het slotevenement in het kader van Deloitte Best Best Managed Companies de Excellence Award gewonnen in de categorie Capabilities & Innovation. De bekroning komt bovenop de benoeming tot Best Managed Company 2020/2021, wat in april van dit jaar gebeurde.  
 
De jury, bestaande uit Collette van Eerd (CCO Jumbo), Peer Swinkels (CEO Royal Swinkels Family Brewers), Mirelle Pennings (Directeur Commercial Banking Rabobank) en Hans Honig (CEO Deloitte), roemde First Impression onder andere vanwege de klantgerichte organisatiestructuur: 

“First Impression is een winnaar die innovatie en vernieuwing echt in het hart van het bedrijf heeft zitten en vooral bezig is met de klantreis. First Impression heeft de capabilities verankerd in de bedrijfsarchitectuur, om die vernieuwing op een snelle maar ook constante manier te brengen. Middels de flexibele, op expertise gerichte organisatiestructuur is het bedrijf in staat om de klant optimaal te kunnen bedienen. Dat doen ze met technologie die ten dienste staat van de klant en, belangrijker nog, de eindklant”, zegt Bavaria-topman Peer Swinkels namens de jury. 
 
“Als experts in audiovisuele technologie en beleving, worden we gedreven door innovatie voor onze klanten en we geloven erin om te investeren in een proof of concept nog voordat het eerste contact geweest is”, zegt Koen Wouters, Chief Inspiration Officer bij First Impression. “Wij zijn overtuigd dat wij de oplossing hebben voor een future-proof omnichannel formule. We geloven in de kracht van storytelling en dynamische content om de eindklant te binden aan een merk door middel van een unieke beleving.” 
 
Vanaf maart 2020 gingen sportclubs en winkels dicht en waren live events niet meer mogelijk, waardoor First Impression crisismanagement moest toepassen. Kostenbesparing op korte en lange termijn was genoodzaakt. Ook dit bleef niet onopgemerkt door de jury:  
 
“First Impression moest tijdens de coronacrisis heel snel schakelen en een stap terug doen in de evenementensector. Echter lag er binnen no-time een nieuw businessplan klaar om te faciliteren in livestreams voor bedrijven vanuit de professioneel opgetuigde studio’s”, vervolgt Swinkels. 
 
Ron Haans, Chief Experience Officer van First Impression: “Naast onze audiovisuele focus op retail, experience centers en live events, zijn we gaan werken aan een additioneel businessmodel. Nog geen zes dagen later verzorgden we het eerste digitale corporate event. We voelden dat we iets te pakken hadden: een nieuwe manier van connectie maken en digitale beleving creëren. Dat leidde tot het ontstaan van de mooiste en meest allround streamingstudio van Nederland waar we 365 uitzendingen in 365 dagen hebben verzorgd en is er een blijvend nieuw businessmodel ontstaan.” 
 
Elk jaar neemt Deloitte private ondernemingen onder de loep en beoordeelt hun strategisch en operationeel management aan de hand van vier thema’s: strategie, cultuur, uitvoering & innovatie en financiën. De beste 21 bedrijven van dit jaar zijn uitgeroepen tot Best Managed Company. Daarbij werd voor elk van de vier thema’s op 27 mei 2021 een Excellence Award uitgereikt, waarbij First Impression won in de categorie Capabilities & Innovation. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*