Florent Luyckx (Radio Veronica): ‘Radio is een emotioneel product’

Florent Luyckx

[INTERVIEW] Florent Luyckx is ad interim station director van Radio Veronica, heeft een talent agency voor media personalities en werd bij het grote publiek bekend als zendermanager van 3FM. Eline Maarse interviewde Luyckx over Radio Veronica, 100 Radio en de toekomst van het medium.

Dacht je dat je toen Veronica belde, yes! ik kan weer terug naar de radio?
Om eerlijk te zijn ben ik nooit echt weggeweest. Na mijn tijd als zendermanager van 3FM ben ik er even twee jaar tussenuit geweest. Ik werd CEO van Y&R Brands, een reclamebureau in Amsterdam. Daarna ging ik aan de slag bij Talpa en vervolgens bij Q Music. Toen ben ik mijn eigen agency voor talent management en marketing consultancy gestart. De functie die ik nu bij Radio Veronica heb, is vergelijkbaar met wat ik destijds bij 3FM deed. Ik wist waaraan ik begon en ik vind het een enorm leuke klus!

Blijft het een tijdelijke functie voor je of blijf je aan als zendermanager?
Ik heb deze klus tijdelijk aangenomen. Ik ben marketing consultant voor verschillende opdrachtgevers en momenteel dus voor Radio Veronica. 

Wat heb jij bijgedragen aan de veranderingen die momenteel bij Veronica worden doorgevoerd?
Waar ik vooral veel energie in gestoken heb,  is het opnieuw ontsteken van het plezier en de passie in het radiomaken van de medewerkers. Dat zat natuurlijk al in de makers maar was de laatste jaren teveel naar de achtergrond verdwenen. Ik denk dat dat een voorwaarde is voor leuke bindende en spannende radio. Radio is een emotioneel product, daar kun je niet op een puur wetenschappelijk manier mee omgaan.  Je moet om te beginnen als radiomaker ervan overtuigd zijn dat dit het mooiste beroep van de wereld is. Dat de radiostudio de mooiste plek op aarde is. Op dat plezier haken de luisteraars aan.

De taal waarin Veronica communiceert krijgt ook meer aandacht. Veronica is Dat wil zeggen down to earth  maar met lef en passie. De slogan van Veronica was, ‘de beste pop en rock hits.’ Dat is echter geen statement maar een inhoudsopgave. Radio Veronica is echt een mentaliteitsmerk en durft een statement te maken. Met de nieuwe slogan ‘ We. Love. Music’ zet het station echt wat neer waarmee de luisteraar wordt uitgedaagd. Dat statement vertalen we door naar de programmering zoals de Veronica hitlijsten. Tijdens de Album Top 500 Allertijden draaiden van elk album twee of drie tracks achter elkaar waardoor de luisterervaring ook dichterbij die van een album komt en de lijst zich beter onderscheidt van bijvoorbeeld de Top 1000 Allertijden. Dat is een eigenwijze keuze maar de luisteraars reageerden enthousiast. Het herhalen van hitlijsten willen we eigenlijk niet meer doen. Uitzondering daarop is de Top 1000 Allertijden die we in december nogmaals hebben uitgezonden. Maar dan non-stop en als Top 1000 Andersom, waarbij we begonnen met de nummer 1.

Gaat Radio Veronica eindelijk de playlist uitbreiden?
Die uitbreiding is nu al te horen. Een half jaar geleden waren we redelijk beperkt, met een zeer sterke focus op rock. Het muziekformat is nog steeds gebaseerd op het pop-rock DNA maar met veel meer variatie en af en toe een afslag naar andere genres. De nieuwe playlist is samengesteld door de Veronica DJ’s met als criterium ‘wat vinden wij de beste muziek ooit gemaakt.’ Het is niet relevant of die muziek oud of nieuw is. We kunnen enthousiast zijn over die geweldige nieuwe plaat maar net zo goed over een oude klassieker.

De nieuwe middagshow, Veronica Inside is dat een idee van jou geweest?
Het idee kwam van de vorige station director Uunco Cerfontaine. De invulling van het programma heb ik mogen begeleiden. Veronica Inside is een bijzonder programma omdat het niet in lijn ligt met wat er op andere muziekzenders op drive time wordt gepresenteerd. De concurrentie is heel sterk dus hebben we gekozen om onderscheidend te programmeren. Het programma sluit goed aan bij het merk Veronica en wat we willen uitstralen. Wilfred Genee is de perfecte personality om dat in te vullen, in combinatie met de Rick & Niels. Op vrijdag doet Jan Joost van Gangelen de presentatie en hij sluit naadloos aan bij de rest van de week.

Hoort Giel bij het lef van Veronica?
Jazeker. Ik denk dat Giel zich minder thuis voelde bij het Veronica van de afgelopen jaren maar dat het nieuwe profiel van het station hem veel beter past. Hij is een muziekliefhebber pur sang, en het nodige lef heeft hij zeker. Zoals iedere DJ is hij op zijn best als hij zichzelf kan zijn en daarvoor krijgt hij nu alle ruimte. Giel is een van de allerbeste radiomakers van dit moment, en daarvoor verdient hij meer waardering dan hij de afgelopen tijd heeft gekregen.

100 jaar radio

Kun je twee belangrijke ontwikkelingen noemen die de radio echt hebben veranderd?
De eerste die in me opkomt is de introductie van de Top 40 op Radio Veronica in 1965. Dat was de start van het muziekformat waarmee radiostations nog steeds werken.  De tweede is social media. Dat heeft ervoor gezorgd dat de makers een gezicht hebben gekregen. De tijd van anoniem onder de schemerlamp een programma maken is definitief voorbij. Mensen willen weten wie de mens achter de stem is. Je moet je tegenwoordig echt blootgeven en kunt geen rol meer spelen. Social media hebben de relatie tussen makers en luisteraars veranderd. Je hebt als radiomaker tegenwoordig 24 per dag zendtijd waarin je 2 of 3 uur per dag op zender bent.  


‘Ik geloof niet in televisiehoofden of radiohoofden, ik geloof in karakters.’

Betekent dit ook dat alleen relatief knappe mensen nu dj kunnen worden? De tijd van mensen met een radiohoofd lijkt voorbij…
Dat is een achterhaalde gedachte. Ik geloof niet in televisiehoofden of radiohoofden, ik geloof in karakters. Er zijn genoeg voorbeelden van succesvolle media personalities die niet passen bij het clichébeeld. Wie je bent en wat je talenten zijn is veel belangrijker.

Wie zijn jouw radiovoorbeelden?
Dat is makkelijk, Ferry Maat en Felix Meurders. Ferry Maat vond ik de beste dj van Nederland als je de definitie hanteert dat een dj de verbinding maakt met muziek en speelt met geluid. Ferry was daar een meester in. Felix Meurders was een inspiratie omdat hij een mening had over alles en die hij op een prikkelende manier met zijn luisteraars deelde. Personality radio op zijn allerbest.

Had je ook voorbeelden op het gebied van zenderbazen?
Nee juist niet. Door het ontbreken van voorbeelden en door gebrek aan ervaring en begeleiding werd ik enorm op mezelf teruggeworpen. Ik heb gedaan wat ik goed achtte en vertrouwde op mijn eigen radar. Achteraf zie ik dat als een voordeel. Daar heb ik veel van geleerd.Ik kwam van buiten de publieke omroep uit een commerciële omgeving. Ik ging tien keer harder dan de rest en dat leverde wel eens wrijving op.


‘Toen ik bij 3FM begon kwam ik bij een club terecht waar heel veel verschillende meningen waren over wat 3FM moest doen en moest zijn.’

Toen ik bij 3FM begon kwam ik bij een club terecht waar heel veel verschillende meningen waren over wat 3FM moest doen en moest zijn. Er waren negen omroepen die allemaal wat anders wilden.  We kwamen niet tot overeenstemming over het muziekprofiel van de zender, waarop ik besloot tot aanpassingen waarmee de muziekmix beter aansloot bij de actuele trends van dat moment. Voor 3FM is de focus op nieuwe muziek immers een publieke taak. Op dat moment waren dance en R&B / Hiphop behoorlijk dominante stromingen. 3FM negeerde die muziekgenres en ik wilde kijken wat er zou gebeuren als we deze zouden toevoegen aan de playlist. Na een test periode van vijf maanden bleek dat R&B en Hiphop niet werd geaccepteerd door de luisteraars en dat liefhebbers van die genres 3FM links lieten liggen. Dance sloeg echter wel aan bij onze luisteraars en bleek een goede match. Die muzikale heroriëntatie gaf 3FM een nieuw en open vizier en daar sloten de luisteraars zich bij aan.   

Doet het pijn als je ziet wat er met 3FM gebeurt? Je hebt toch de zender met heel veel liefde naar grote hoogte gebracht.
3FM was nooit van mij maar van de mensen die de programma’s maakten. De mensen die het toen maakten zijn bijna allemaal vertrokken dus zo voel ik het niet. Maar het is wèl de publieke popzender met een belangrijke rol in het radiolandschap. Om zijn meerwaarde te verzilveren heeft 3FM een relevant bereik nodig. Dat bereik is verdampt waardoor de zender onvoldoende impact heeft. Dat is niet goed voor de popmuziek in Nederland. Een sterke publieke popzender breekt het ijs voor nieuwe artiesten en stromingen. Dat is essentieel voor een gezonde en kleurrijke popcultuur.  3FM Serious Talent was een platform met impact voor nieuwe talent. Bands als Chef Special en Kensington zijn nu heel groot maar zijn begonnen bij 3FM. Waar moet nu de nieuwe Kensington vandaag komen?


‘Radio is het allersnelste medium, sneller nog dan internet.’

Heeft de radio toekomst?
Absoluut. Radio is uniek. Het is het enige medium dat niet al je aandacht opeist, waardoor je het kan combineren met andere activiteiten. Radio brengt je sfeer en energie die je overal mee naartoe kan nemen. Radio is het allersnelste medium, sneller nog dan internet. Voordat een online redacteur het heeft ingetikt heeft een radiomaker het al geroepen.  Als het gaat om verspreiden van informatie dan is niets sneller dan radio. En bovendien; Radio is live, het is hier en het is nu. Als je aangesloten wilt zijn op de wereld, is radio het aangewezen medium. Het product en de manier waarop het wordt gemaakt moet zich natuurlijk wel blijven ontwikkelen.

Is Hilversum als mediastad belangrijk voor de plek van de radiostudio?
Nee, maar de locatie van een studio is wel relevant. Die moet staan op een plek waar je midden in het leven staat. Niet op een industrieterrein maar liever middenin een woonwijk. Waar mensen wonen en voorbij komen, kinderen spelen en de hond wordt uitlaten. Gewoon in een herkenbare situatie want die vormt ook een referentiekader voor de maker. Het maken van een radioprogramma moet niet voelen als werk maar als lekker bezig zijn op je eigen zolderkamer.

Radio dj’s verdienen tegenwoordig topsalarissen. Blijft dat zo?
Om een specifieke groep luisteraars aan een radiomerk te verbinden heb je specifiek talent nodig. Dat talent is dus van essentieel belang. Zolang radio een winstgevende economische activiteit is blijft uniek talent dat publiek aan zich kan binden heel waardevol.  

Blijf je in de radio-business werkzaam?
Als ik het geluk heb dat ik zulke mooie projecten mag blijven doen, dan ga ik door zolang ik kan!

Dit interview is mede mogelijk gemaakt door Stichting Hilversum Marketing

16 Comments

  1. Mag ik Dhr. Luyckx er even aan herinneren dat het hier om een commerciële omroep gaat met als belangrijkste taak: winst maken. De liefde voor muziek hoort secundair te zijn. Als blijkt dat de beoogde doelgroep het liefst ieder uur Red Hot Chili Peppers hoort, dan wordt dit voor ze geserveerd. Dat het aanwezige talent en personeel daar moeite mee heeft is begrijpelijk, maar geen reden om de playlist te verbreden. Spannende radio komt niet op de eerste plaats uit de muziek maar uit de akties, content en algehele feel die rondom een radiozender hangt. Zoals ik al eerder schreef in deze column is het constant wijzen naar de muziek als oorzaak van een niet goed lopend station té makkelijk. De hand in eigen boezem steken en je als jock afvragen of je wel het maximale uit je kunnen haalt en er alles aan doet om de luisteraar voor je te winnen zou een eerste stap horen te zijn.

    • Eehh, als jij in die column beweert dat het constant wijzen naar de muziek als oorzaak van een niet goed lopend station te makkelijk is, dan is dat jouw mening. Dat betekent niet dat het zo is……:-) Dhr. Luyckx (Florent voor intimi) heeft blijkbaar weer een andere mening. De tijd zal leren wat de waarheid is.

      • Ho wacht Menno, in een column neem je een standpunt in. Niemand heeft de waarheid in pacht. Kan alleen ook eens de andere kant belichten. Ik kan er wat over zeggen want heb 12 jaar bij Veronica gewerkt en 9 jaar bij 3FM, overal krijgt -als eerste- de muziekredactie de schuld. Terwijl dat vaak de mensen zijn die de boel nog enigszins duidelijk maken voor de luisteraar. Ik zeg overigens dat jocks hand in eigen boezem moeten steken in plaats van wijzen. Wat is het laatste wat jij als jock gedaan hebt wat het verschil voor jouw station maakte? Of werkte het misschien zelfs alleen averechts waardoor je zender nog verder van het publiek af komt te staan? Terechte vragen die zelden gesteld worden.

        • Tuurlijk Patrick, maar ik kreeg een beetje de indruk van jouw eerste reactie zoiets van: “jongens, luister nou eens. ik heb het al zo vaak gezegd, het ligt niet aan de muziek, het komt door andere dingen, dus ga nou niet weer morrelen aan die muziek….” (mijn interpretatie). Maar laat de muziek toch weer belangrijk zijn! Hou nou es op met die achterlijke rubriekjes van het niveau Weekend en Story, waar volwassen mensen pubergrapjes maken. Wanneer hoor je weer eens een DJ die net zoals Willem van Kooten op z’n krukje ging staan als ie een lekker plaatje draaide. Nee, je zag het niet, (ja ik, als technicus) maar je voelde het enthousiasme. Wanneer hoor je nog een DJ zeggen: lieve luisteraar, DIT moet je horen! Nee, ze mekkeren over dat ze de vuilnisbak te laat hebben buiten gezet, want dat geeft zo’n “persoonlijk dichtbij gevoel” en plichtmatig wordt als opvuller naar het volgende rubriekje een plaatje gestart, wat maakt ze niet uit. Omdat je tegenwoordig alles uit de computer haalt, weten ze niet eens meer hoe een liedje begint en eindigt, want scherp zetten hoeft niet meer, het intro is al getimed. Wie een liedje geschreven heeft weet niemand, want de Buma-lijst hangt verstopt in de computer en hoef je zelf niet meer in te vullen. En waar zijn de mensen die zoals Ferry Maat een strak programma kunnen maken, met slechts een enkel rubriekje, vaak nog muziek gerelateerd? Mik ook meteen die 23 camera’s de studio uit, heeft niks met radio te maken. Ja, hoor lekker multi media. Maar het verzwakt het medium waar het over gaat: RADIO, je weet wel, dat ding zonder beeldbuis. Is er wel eens onderzocht hoeveel procent van de luisteraars ook 3 uur meekijkt en waarom? Maar zelfs als het er “veel” zouden zijn, stoppen ze dan met luisteren als er geen camera’s zijn? Hoe vaak hoor je protesten bij voicetrack programma’s, waar de camera uit staat? Ga terug naar de fantasie die radio in zich heeft. Het eerste wat vroeger gezegd werd door bezoekers aan een studio: “O, wat klein!” Klopt! Hun eigen fantasie had ze een andere indruk gegeven. Laat dat zo blijven. Verklap de truc van de goochelaar niet! Gebruik je stem, intoneer, schreeuw, fluister, je kan er alles mee, veel meer dan toonloos en aritmisch op een fillertje een zouteloos berichtje opdreunen. Geef de side-kicks een ander werkje, doe je ogen dicht en stel je de luisteraar voor en praat tegen hem/haar en tegen niemand anders!
          Oeps, dat stroomt er opeens allemaal uit bij mij, zat blijkbaar een beetje dwars 🙂 Mijn advies zou zijn om de kreet weer te gaan gebruiken die Ferry Maat ooit bedacht heeft, met de stem van Philip Bloemendal: “Terug Naar De Muziek!”

          • Mooie reactie. Uit alles spreekt de liefde voor mooie radio. Toch kun je als jock veel meer dan alleen maar stoeien met de muziek. Je kunt stoeien met je luisteraars. Ze opzoeken. Ze tegemoet komen. Maatschappelijke thema’s aansnijden. Betrokkenheid tonen. Mooie, gelijkwaardige phoners. Echt lol met ze maken. En wat dacht je van jezelf blootegeven. Kwetsbaar op durven stellen. Eens zeggen dat je het ook niet weet. Iets persoonlijks vertellen, eens mens zijn op de radio in plaats van alleen een stem. En ja, ik vind dat er bij Veronica al genoeg gemorreld is aan de muziek. Zou het niet heel stiekem toch aan iets anders liggen? Is het publiek het beu, al dat ge-verander in muziek en programmering door de jaren heen? Is er nog wel iets wat ze (ver)bindt met het station? Natuurlijk is -gedeelde- liefde voor muziek een gave manier om verbinding met je luisteraar te maken, maar niet de enige. En het is ook de manier waarop. Ga je ze vertellen wat jij mooi vindt of ga je voor ze draaien wat zij mooi vinden? Daarom werkten die hitlijsten ook altijd zo goed, het was het kadootje van de luisteraar voor de luisteraar. Deejays zijn/waren maar dienend daarin. En dat horen ze ook te zijn, dienend. Een schakel, niet het belangrijkste jongetje in de klas.

  2. Het is als de marktkoopman met zijn verse sinaasappelen. Hij heeft misschien de lekkerste van allemaal, de verkoop ervan staat of valt bij zijn marktkoopman-verkoopverhaal. Staat hij erbij als een zak hooi dan………..

  3. Overigens is dit ook zo’n beetje het enige wat Florent kán doen in zijn positie. Zeggen dat het aan de muziek lag. Choose your battles. Zegt hij dat het aan de marketing ligt? Dan heeft ie de hele marketingafdeling tegen zich. Zegt hij dat het aan de discjockeys en hun inzet/content/omgang met luisteraars ligt? Heeft hij de hele discjockeyploeg tegen zich. Dan maar voor de veilige weg kiezen en de computer/muziekonderzoek/eenmans muziekredactie de schuld geven. Want: je komt mekaar altijd tegen in Hilversum. Dit is echt zo’n makke van een klein (radio)land met maar een paar partijen. Iedereen te vriend houden, zachte heelmeesters, stinkende wonden, dat werk.

    ‘Het is hier geen Amerika’ hoor je zo lekker vaak in RadioLand. ‘En kijk eens hoe NPO Radio 2 scoort met hun brede database’. Juist daarom zou je superduidelijk voor je luisteraar moeten zijn, met een strak format, strakke akties, weinig onduidelijkheid en de verrassing zoeken in een ontzettend goede band met je luisteraar door hem/haar te binden met leuke, vriendelijke content die bij ze past en waar ze ook echt behoefte aan hebben. Niet ‘luister nou maar naar ons, wij weten wat goede muziek is’.

    Maar wie weet heb ik het wel allemaal mis en scoort Veronica over een paar maanden weer enorm goed. Ik hoop er zelfs op. Maar ik hou mijn radiohart vast met deze insteek, al té vaak eerder geprobeerd en té vaak mislukt. Overigens schrijf ik dit niet uit rancune maar juist uit liefde voor Veronica, de club waar ik groot ben geworden. En niet alleen qua omvang in kilo’s 😉

    Ik zou tot slot tegen de discjockeys willen zeggen: verdiep je liefde voor het vak radiomaken, zoek het niet in de liefde voor muziek. Er is nog zóveel te leren over wat je doet tussen de platen door. Daar kun je écht het verschil mee maken. Laat de muziek over aan de luisteraars, wat ze willen horen, krijgen ze. Jij bent van de magische lijm tussendoor!

  4. Een goede dj kan er nog steeds voor zorgen dat de luisteraar die andere platen ook goed vindt, en niet alleen Red Hot Chili Peppers.
    Dat is toch ook juist de kunst, en wat een dj graag doet?
    Dus..vrijheid geven die dj’s!
    (alleen de goede)

    • De vraag is of de Radio Veronica luisteraar daarop zit te wachten. Er zijn ook (veel) mensen die gewoon geserveerd willen krijgen wat ze willen, wanneer ze het willen. Als ik naar McDonalds ga wil ik echt niet iemand die mij adviseert wat te nemen. Ik kom voor de Big Mac en die wil ik snel en warm.

      • Klopt,maar ze proberen je een menu te verkopen.En als de persoon mij vriendelijk toelacht, neem ik dat soms. Maar goed bij ieder mens werkt het anders natuurlijk.
        Bij de DJ’s zie ik het wel een beetje als hun taak om ons ook eens wat anders voor te schotelen, omdat het anders toch ook vervelend gaat worden.
        En dat is ook niet goed voor het station.

        • Zit wat in maar verrassing kan/moet ook in de content zitten. Die verrassende grap, uitspraak, phoner, item. Wij jocks gaan er te makkelijk vanuit dat de verrassing in de muziek moet zitten omdat we dan lekker lui achterover kunnen zitten qua content, iedere dag dezelfde saaie rubriekjes.

          • Ja inderdaad. En de dj’s die dat goed kunnen, daarvan wordt ook eerder geaccepteerd wanneer ze eens iets anders draaien, zodat het publiek van van het station kan groeien. Denk ik.
            Maar toch..als je de muziek echt als content neemt (de minder commerciele programma’s) en daar verrassend in wil blijven, dan is het ook hard werken en kun je niet lui zijn.
            Elke dag dezelfde rubrieken horen trouwens, heb ik al met elke dag hetzelfde programma op een vast tijdstip. Misschien moeten we eens af van dat horizontale, en werkt dat verrassend. Ook meteen eenvoudiger om een station te managen. Maar misschien zeg ik nu iets raars en dwaal ik af.
            Het zou wel een leuke spreekbuis discussie op kunnen leveren.

  5. Helemaal met je eens, radio zou zichzelf kunnen en opnieuw moeten uitvinden. Waarom niet op het halve uur wisseling van de wacht? En jocks verplichten een crosstalk te doen op dat moment, zodat het geen enkele schijn van eilandjes heeft. Ook zou je met je items moeten husselen. Zeker in een middag- of ochtendshow, waarbij mensen vaak maar 20-30 minuten luisteren. Doe dat hititem van 17u45 eens om 16u45, of sterker nog: doe het gewoon twee keer op een iets andere manier als blijkt dat het aanslaat.

    • Huh..je hebt toch weer antwoord gegeven. Dacht ik kijk nog ff. Leuk dat je ook zo denkt. Er kan idd nog heel veel met radio. Zoals het nu is zal wel met het reclame/adverteerders model te maken hebben. En begrijpelijk. Ik denk ook als je jongeren voor het station wil winnen, en nieuwe muziek zou willen draaien/introduceren, dat je ervaren en bekende dj’s nodig hebt waar respect voor is en waar die muziek van wordt geaccepteerd.
      Er zijn heel veel goede dj’s in Nederland. Alleen maar een paar, die volgens mij nieuwe muziek aan kunnen prijzen. De oudere luisteraar kan zich hierbij ook weer jong voelen.
      Ik vraag mij af of dit de opzet van Florent Luyckx allemaal is (want daar gaat het hier over), met het nieuwe Veronica. Maar het zou wel kunnen. Veronica zou zich super kunnen onderscheiden, zeker ook omdat ze nog steeds niet in een vast stramien zitten zoals de meeste stations, en nog aan het ontwikkelen zijn. Een prachtige kans, uitdaging en taak ook voor een aantal mensen, om zo een nieuwe generatie radio luisteraars te ontdekken en dit mooie medium levendig te houden.

  6. Ik zie toch vooral wat Radio Veronica niet meer gaat doen in berichten. Zoals nu ‘Radio Veronica gaat minder hitlijsten herhalen’. Net als het bredere format. Terwijl ik weet dat we bij Veronica super scoorden met veel hitlijsten en een kleinere database. (2004-2010). Het ging omlaag toen we ons op mannen en vrouwen gingen richten, in plaats van het sterkte mannelijke profiel. Ik zou zo graag eens ergens lezen wat Radio Veronica gaat doen om meer luisteraars te trekken. Originele stunts? Zichtbaarheid op festivals? Jocks die aan (hun) free publicity gaan werken? Allemaal uit het boekje dat dit werkt, ook in Nederland.

    • Ben ook reuze benieuwd wat er gaat gebeuren.Jij kijkt er als ervaren jock en mediaman natuurlijk anders tegenaan dan ik als luisteraar (met wel een bovengemiddelde interresse voor radio overigens), technischer en meer naar format en de entertainment om de muziek heen. Zal ws allemaal nodig zijn voor de luistercijfers. Mij gaat het vooral om een fijne plaat en iemand die prettig tegen me aan lult.
      Dat kunnen overigens ook best (hit)lijsten zijn. Maar dan wel een beetje kwaliteit en nieuw werk ook.
      Niet alleen de top 4/2000 liejes.
      Een gave albumlijst bijvoorbeeld. Kan gewoon een mix van alles zijn. Nederlandstalig, pop, rock, soul country. Waarom nou niet zoiets bijvoorbeeld als ochtendshow. Lekker in de auto, interviewtje met artiest, beetje nieuws erbij,klaar.Giel Beelen zou dit zo kunnen doen.
      Nee dit soort programma’s moeten altijd naar de avond, als niemand luistert. Stom!! Je kunt als station de trent zetten. Iedereen heeft s ochtends en s middags al zon sidekick achtig programma met grappen en grollen.
      Waarom moet jij dat dan ook?
      Haha..denk ik dan he. Wel leuk dat het hier kan, op spreekbuis.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*