France Televisions, M6 en TF1 komen met Franse NLZIET

FRANCE TELEVISIONS, M6 en TF1 GROUPS bundelen hun krachten om een ​​Frans OTT-platform te bouwen met de naam ‘SALTO’. Met deze alliantie willen de drie grootste Franse omroepen inspelen op de veranderingen in Franse kijkgewoontes, maar ook gezamenlijk strijden tegen de opkomende internationale platformen, zoals Netflix, Amazon en Youtube.

Met SALTO zijn de omroepen van plan om hoogwaardige, innovatieve en eenvoudig te gebruiken videoplatform te bouwen. Het platform zal een groot aanbod van programma’s bieden op gebied van informatie (nieuwsberichten, tijdschriften, speciale evenementen), sport, entertainment, Franse ficties, Amerikaanse series, documentaires en cinema. Het nieuwe platform biedt een terugkijkdienst, maar programma’s zullen ook live te bekijken zijn. Tevens zal het ook exclusieve content gaan aanbieden. Een deel van de programma’s wordt gratis aangeboden in combinatie met premium content, zoals exclusieve premières en add-on-diensten. SALTO gaat een platform worden dat vrijwel identiek is aan het Nederlandse NLZIET van NPO, RTL en Talpa.

Delphine Ernotte Cunci (CEO van France Télévisions), Gilles Pélisson (CEO van de TF1-groep) en Nicolas de Tavernost (CEO van de M6 groep) zijn zeer tevreden over de nieuwe samenwerking.

Delphine Ernotte Cunci, voorzitster en CEO van France Televisions: “Ik ben erg blij met de lancering van dit platform. Het een belangrijke ontwikkeling voor de toekomst van de Franse omroepindustrie. SALTO zal goed kunnen inspelen op de uitdaging van wereldwijde platforms door een hoogwaardige service aan al onze doelgroepen en het aanbod van de beste content van de Franse en Europese creatieve industrie.”

Gilles Pélisson, voorzitter en CEO van de TF1-groep: “Voor de TF1-groep is dit gezamenlijke project belangrijk voor de industrie van zowel in Frankrijk als in Europa. In de komende jaren zal het ons de wapens geven die we nodig hebben om de uitdagingen te kunnen aangaan die we tegenkomen om de verwachtingen van de kijker te kunnen waarmaken.”

Nicolas de Tavernost, voorzitter en CEO van de M6-groep: “M6 is blij dat de top drie Franse televisiegroepen hun krachten bundelen om op de veranderingen in de tv-industrie in te spelen, zodat ze kunnen leveren wat het publiek wil.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*