Fremantle gaat een samenwerking aan met het jonge en ambitieuze productiebedrijf A Team Productions (ATP) uit België. Met de overname verstevigt Fremantle haar positie op de Belgische scripted markt en investeert zij in de groei van haar internationalescripted portefeuille van films en dramaseries. A Team Productions wordt geleid door het talentvolle duo Kobe van Steenberghe en Hendrik Verthé. Zij zullen intensief gaan samenwerken met Dave Heuten, CEO van Fremantle België. ATP is een belangrijke uitbreiding van de succesvolle entertainment portefeuille die de afgelopen jaren door Dave Heuten in België is opgebouwd.
ATP is een productiehuis met een indrukwekkend trackrecord. Na de oprichting in 2009 had A Team Productions haar eerste grote internationale succes al in 2011 met ‘Land of the Heroes’. Deze korte film won de Prijs van de Internationale Jury tijdens de Berlinale 2011. Twee jaar later volgde de korte film ‘Bagdad Messi’, waarmee zij meer dan 50 internationale filmprijzen wonnen en op de shortlist voor een Oscar belandden. Daarna volgden kaskrakers als ‘Patsers’ die meer dan 500.000 bezoekers trok en verkocht werd aan meer dan 37 landen, ‘Torpedo’, ‘Yummy’ en de pas gelanceerde Ketnet serie ‘Kids on the Block’. Nog dit jaar worden ook de lange speelfilm ‘Baghdad Messi’ en de high end fictiereeks ‘Alter Ego’ uitgebracht.
Dave Heuten, CEO Fremantle België:
“Ik keek er al lang naar uit om met Kobe en Hendrik samen te werken. Samen op zoek naar synergieën tussen entertainment, drama en andere content. Wat Fremantle België nog miste is met de komst van A Team Productions opgelost. En hoe!
Ik ben ervan overtuigd dat de samenwerking tussen A Team Productions en Fremantle tot veel verrassingen gaat leiden!”
Kobe van Steenberghe en Hendrik Verthé, A Team Productions:
“Na intense voorbereidende gesprekken hebben we een zeer goed gevoel bij het ervaren Fremantle team met o.a. Dave Heuten, Georgette Schlick, Manon van der Hoek en Annemieke van Vliet als stuwende krachten op zowel de Belgische, Nederlandse als Europese markt. Dit gecombineerd met hun sterke positie in de wereldwijde sector, kijken we er met ons hele team bijzonder hard naar uit om samen met Fremantle ons bedrijf verder te laten groeien in zowel de lokale als internationale markt. We love it when a plan comes together.”
Fremantle is één van ’s werelds grootste contentproducenten. Per jaar creëert, ontwikkelt, produceert en distribueert Fremantle ruim 12.000 uur aan programma’s, en meer dan 70 formats in meer dan 30 landen. Er worden wereldwijd meer dan 400 door Fremantle ontwikkelde en geproduceerde programma’s op diverse platformen uitgezonden.
Geef als eerste een reactie