Gemeente Hilversum verwijdert zuilen van het Media Mile project

Het idee was om een brug te slaan tussen het Mediagebied en het centrum van Hilversum, maar de ‘kijkshop-achtige’ vitrines van het Media Mile project werden nauwelijks gebruikt. De zuilen van het geflopte Media Mile project worden op vrijdag 25 oktober verwijderd, zo laten zowel de gemeente als het uitvoerende bedrijf weten aan NH Nieuws.

De Media Mile werd begin 2018 met veel enthousiasme gelanceerd, onder leiding van toenmalig mediawethouder Wimar Jaeger. De route, aangeduid met gele bakstenen in het trottoir, liep van station Hilversum naar Beeld en Geluid. Onderweg stonden vier zuilen die met behulp van QR-codes informatie gaven over de mediageschiedenis van de stad. Het project had als doel duizenden bezoekers naar Hilversum en het Mediapark te trekken, en de kosten liepen op tot minstens 250.000 euro. Al snel bleek het project geen succes. De verwijdering brengt nog eens 17.000 euro aan extra kosten met zich mee.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*