“Wat me zo opviel was dat mensen op het Mediapark zoveel plezier in hun werk hebben. En dat ze er trots op zijn. Ze zijn bezig in teamverband, ze zijn dienstbaar en servicegericht. Dat moet ook wel omdat ze erg afhankelijk van elkaar zijn in het werk”.
Aan het woord is Laura Kamphuis van het conceptbureau Skonk. Samen met fotograaf Joni Israeli is ze verantwoordelijk voor de tentoonstelling Het Gezicht achter de Media, die donderdagmiddag 21 januari om 16.00 uur in SWITCH op het Joop van den Endeplein wordt geopend. Een expositie die een beeld geeft van het werk achter de schermen op het Mediapark.
Reuring
Mediaparkbeheer is al enige tijd bezig om meer reuring op het terrein te brengen, waar zo’n 6000 mensen bij 125 bedrijven aan de slag zijn. Kamphuis en Israeli zijn met die opdracht gedurende 2 maanden bezig geweest door op willekeurige dagen werknemers ‘on the spot’ te bezoeken. Daardoor ontstond een breed palet aan functies met bijbehorende verhalen.
Het is documentairefotografie, die op de tentoonstelling begeleid wordt door tekstverhalen die ze optekenden. De foto’s kwamen dus spontaan tot stand en waren een momentopname. Geen vooraf afgesproken fotoshoots dus. Een studiomanager, een visagiste, een kabelassistent, een producer, een schakeltechnicus en nog vele anderen zijn zo geportretteerd.
Spotlights
Volgens fotograaf Joni Israeli was het voor veel mensen wel even wennen om in de spotlights te staan. “Dat begrijp ik goed, want ik sta met mijn werk ook altijd behind the scenes. Maar ze deden hun werk met passie en vertelden enthousiast over hun rol in het grotere geheel van hun bedrijf”.
“Sommigen vertelden dat ze al als kind graag bij de media wilden. En veel mensen werkten er al heel lang, dat was ook opvallend”, aldus Laura Kamphuis, die spreekt van een waardevol project met een verrassende uitkomst. Op de foto staan props- en stylingadviseur Emmaly (links) en Laura Kamphuis in de decorafdeling van Unbranded.
Geef als eerste een reactie