GfK ziet verandering in kijkgedrag

Uit onderzoek van GfK onder bijna 1300 mensen blijkt dat het kijkgedrag flink aan het veranderen is. De helft van de volwassen Nederlanders betaalt nu voor videodiensten, zoals Netflix, NLZiet en Videoland.

Vooral onder jongeren blijkt online video kijken erg populair. Dagelijks kijken 18- tot 34-jarigen gemiddeld 3 uur en 40 minuten naar online video’s, terwijl dit voor 55-plussers momenteel gemiddeld 40 minuten is.

Uit het onderzoek blijkt dat de meerderheid van de mensen nog altijd het liefst lineair tv kijkt. Toch hebben de vod-diensten zoals Netflix grote invloed op de pakketten van kabelaars. 39 procent geeft aan dat zijn tv-abonnement de jaren is uitgekleed. Momenteel is er nog geen sprake van het Amerikaanse fenomeen ‘cable-cutting’. Het aantal tv-abonnees bij kabelaars is in Nederland nog stabiel.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*