Kringen rond de minister van Media Arie Slob (CU) hebben de eerste resultaten gelekt uit een media-akkoord over de publieke omroep.
Tot acht uur ’s avonds geen reclameblokken meer op tv en ook geen reclame meer via de websites. De NOS en NTR fuseren en het derde blijft maar gaat meer regionale programma’s brengen. Het plan kost 60 miljoen euro waarvan de NPO zelf 20 miljoen binnen het budget moet vinden. Lisa Westerveld (GroenLinks) is gereserveerd vooral omdat ze de berichten via de pers verneemt. Zij hoopt nu binnenkort eindelijk de mediabrief te mogen ontvangen. Naar verwachting stuur Arie Slob volgende week vrijdag de brief aan de Kamer.
Bron: Lisdsauer
Laten we maar even terug in de tijd, naar 2010 om precies te zijn.
https://nos.nl/artikel/168867-nps-teleac-en-rvu-verder-als-ntr.html
En van dit soort “gedoe” wordt je als programmamaker helemaal dol.
Lang leven de politiek !