Hafkamp en Zwagerman schrijven boek over Telegraaf

Adformatie-journalist Maarten Hafkamp en mediadeskundige Marianne Zwagerman brengen binnenkort een boek uit over De Telegraaf.

Decennialang was De Telegraaf een onaantastbaar bolwerk en veruit de grootste krant van Nederland, op papier én op internet. De krant leek geld te drukken, financieel kon het allemaal niet op.
Toch raakt het bedrijf de grip op zijn toekomst kwijt. Er komen scheuren in het zelfvertrouwen als blijkt dat de geur van geweest niet meer gelijk is aan de geur van succes. Diverse nieuwe initiatieven, waaronder de zondagskrant en Hyves mislukken. Het bedrijf komt in commerciële en financiële problemen en moet in 2017 gered worden door de Belgische uitgever Mediahuis. Daar gaat een hevige en grimmige machtsstrijd met John de Mol aan vooraf die het bedrijf intern verscheurt.

In het boek gaan de auteurs in op waar het bij het concern mis ging en of De Telegraaf nog te redden is.

Het boek is nu te reserveren, bij onder andere AKO, Bruna en Bol.com

1 Trackback / Pingback

  1. Maarten Hafkamp vertrekt bij Adformatie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*