Half miljoen YouTube abonnees voor Kindertijd KRO-NCRV

Vandaag bereikte het kinderprogramma Kindertijd KRO-NCRV de magische grens van een half miljoen abonnees op YouTube. Kindertijd is een magazine voor de jongste kijkers.

In alle video’s staan kinderen centraal en inspireren kinderen elkaar. De afgelopen maand alleen al is er 38 miljoen keer gekeken naar onze video’s, met een totaal van 150 miljoen views. Met deze cijfers is Kindertijd KRO-NCRV één van de grootste YouTube kanalen van de NPO. De kleuterdocumentaire Inge woont op de boerderij is het meest populair onder onze jonge kijkers met meer dan 56 miljoen (!) views. Maar ook Eva zorgt voor de lammetjes is erg populair met in totaal al 26,5 miljoen views. In totaal keken kinderen online al ruim 4 miljoen uur. En niet alleen in Nederland, maar ook in India, Brazilië, België, Indonesië, Irak en Turkije wordt dit YouTube-kanaal bekeken. 

1 Comment

  1. Bovenstaande betekent ook dat ouders hun kroost al op vrij jonge leeftijd een tablet of smartphone in handen geven. Zou de NPO dat gedrag moeten aanmoedigen op deze manier of juist van deze platforms wegblijven? Lastige materie.

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*