Hanna Verboom: ‘Waar Netflix een warenhuis is, is Cinetree een boetiek’

Actrice Hanna Verboom presenteerde vorige maand een nieuw filmproject. Cinetree is een video on demand platform waarop verhalenvertellers wekelijks speelfilms en documentaires selecteren voor abonnees.  “Ik ben het begonnen vanuit mijn liefde voor film. Waar Netflix een warenhuis is, is Cinetree een boetiek.”En ondernemen vindt Verboom een avontuur. “We hebben al best een grote community, zonder PR. En ook een geheime investeerder.” Cinetree streeft naar 9000 leden, dan draait het bedrijf break-even.  De volledige winst uit de verkoop van abonnementen wil Cinetree gebruiken om nieuwe films en documentaires te produceren.

 “Ik wil bruggen slaan met de commerciële partijen. Bijvoorbeeld met een mooie serie achter de schermen bij een autoverhuurbedrijf.”Rode draadVerboom ziet niet direct een rode draad in haar carrière, maar het vertellen van verhalen is wel iets dat haar altijd heeft geboeid.  Ook de link met de maatschappij is belangrijk, getuige Verbooms non-profitbedrijf Get it done dat 100% investeert in kleinschalige ontwikkelingsprojecten. Kleinschalig, omdat Verboom geen heil ziet in het doneren van geld of grootschalige fondsenwerving. “Als je geld doneert, krijg je niets terug.”In het drukke leven dat Verboom leidt vindt ze rust bij vrienden en familie en in haar geloof. “Ik mediteer bijna elke dag. Als ik zestig ben woon ik in een loft in Afrika. ” 

 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*