Hema wint Gouden Loeki 2024 voor beste reclame

HEMA en Hotel L’Amour hebben met hun kerstcommercial de Ster Gouden Loeki gewonnen. KiKa en Joe Public sleepten de eerste Ster Gouden Loeki voor goede doelen in de wacht. De winnaars ontvingen dé publieksprijs voor reclame donderdagavond tijdens een feestelijk evenement in Amsterdam, dat gepresenteerd werd door Chris Zegers. Marlijn Weerdenburg, Elise Schaap en reclameman Aad Kuijper verzorgden een gastoptreden. De zilveren en bronzen award waren respectievelijk voor Albert Heijn en KPN. 

Voor het tweede jaar op rij weet HEMA met hun bureau Hotel L’Amour een Ster Gouden Loeki in de wacht te slepen voor hun televisiecommercial.

De winnende commercial heeft wederom iconen Takkie en Siepie in de hoofdrol, die voor een flashback zorgen bij een oudere meneer. ‘Geluk zit in kleine dingen’, volgens HEMA, en dat spat van het scherm wanneer de meneer als een kind zo blij is na het weerzien met zijn favoriete knuffels. 

Ster-directeur Carla Berkhout mocht de Ster Gouden Loeki aan HEMA en Hotel L’Amour overhandigen. 

STER GOUDEN LOEKI VOOR GOEDE DOELEN

De uitreiking van de Ster Gouden Loeki 2024 was alweer de dertigste editie van dé publieksprijs voor reclame en dat vroeg om iets bijzonders. Bij het laatste jubileum, de vijfentwintigste editie, heeft Ster de Ster Zilveren Loeki en de Ster Bronzen Loeki voor het eerst uitgereikt. Ook nu heeft Ster iets nieuws geïntroduceerd: goede doelen werden met een eigen categorie in het zonnetje gezet. 

De eerste Ster Gouden Loeki voor goede doelen is gewonnen door KiKa en hun bureau Joe Public. In de commercial ‘Moeder’ is een vrouw te zien met zwangere buik, die in de spiegel terugkijkt op haar jongere, zieke zelf. KiKa vraagt met deze commercial aandacht voor kinderen met kanker. Ster-directeur Frank Volmer mocht de Ster Gouden Loeki voor goede doelen overhandigen aan KiKa en Joe Public. 

ZILVEREN EN BRONZEN LOEKI’S

Evenals afgelopen jaren konden de genomineerde merken en reclamebureaus dit jaar – naast de felbegeerde Ster Gouden Loeki – ook een Zilveren en Bronzen Loeki winnen.

De tweede prijs werd verzilverd door Albert Heijn en TBWA\NEBOKO met hun kerstcommercial ‘Whamster’. De spot is geïnspireerd op de kerstklassieker ‘Last Christmas’ van Wham, waarin zelfs zanger Andrew Ridgeley een rol heeft. 

De Ster Bronzen Loeki ging naar KPN en Dentsu Creative Amsterdam met hun commercial ‘Stukje van mij’, waarin zangeres MEAU zingt over de gevolgen van online shaming en er aandacht wordt gevraagd voor een veiliger internet. 

STEMMEN

De heftige strijd om het beeldje barstte 18 februari los toen de stembussen werden geopend na het uitzenden van commercials met finalisten. Het Nederlandse publiek kon tot en met 16 maart stemmen op hun favoriete commercials. In totaal hebben 122.039 Nederlanders hun stem uitgebracht – een recordaantal online stemmen.

TOP 10

Hieronder volgt een overzicht van de top 10 van 2024:

  1. HEMA & Hotel L’Amour met ‘Kerst Takkie en Siepie’
  2. Albert Heijn & TBWA\NEBOKO met ‘Whamster’
  3. KPN & Dentsu Creative Amsterdam met ‘Stukje van mij’
  4. Kruidvat & DDB Amsterdam met ‘Iedereen verdient een mooie kerst!’
  5. Prijsvrij met ‘Dat zijn wij gewoon zelf, hè’
  6. De Leescoalitie & Alfred International met ‘Wie leest heeft een goed verhaal’
  7. Jumbo & Hotel L’Amour met ‘Kerst voor elkaar’
  8. Staatsloterij & TBWA\NEBOKO met ‘Geef elkaar een beetje geluk’
  9. Artsen slaan alarm & We Agency met ‘Dit is wat de tabaksindustrie je niet vertelt over vapen’
  10. Dela & TBWA\NEBOKO en We Agency met ‘Oneindig aandacht’

De top 5 van de Ster Gouden Loeki voor goede doelen ziet er als volgt uit:

  1. KiKa & Joe Public met ‘Moeder’
  2. Metakids met ‘Jelte viert maanden, omdat hij geen jaren heeft’
  3. Alzheimer Nederland & Tin Can met ‘Wat alz… het jouw man is?
  4. Nationaal Huidfonds & NOISE met ‘Verklein je risico op huidkanker. Weren, kleren, smeren.’
  5. Stichting ALS Nederland & Joe Public met ‘Juliette’

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*