De afgelopen jaren is er veel veranderd op het gebied van marketing en communicatie. Vooral online marketingbureaus hebben een belangrijkere rol gekregen in de marketing. Steeds meer Nederlandse bedrijven hebben door dat de ‘online presence’ verder gaat dan enkel het laten ontwikkelen van een website. De online vindbaarheid is een vaste waarde geworden binnen de online marketing propositie.
De meeste van je bezoekers komen immers via Google op je website terecht. Dus zichtbaar zijn in de zoekmachines, waaronder Google en Bing is cruciaal om bezoekers naar je site te trekken en te converteren naar klant of abonnee.
Om als bedrijf dus online goed vindbaar te zijn moet je site zo hoog mogelijk in de zoekresultaten te terechtkomen. Dat kun je doen met betaalde advertenties (SEA), maar belangrijker is op natuurlijkje basis via SEO (search engine optimization). BijSEO wordt rekening gehouden met alle parameters die Google gebruikt om de website van een bedrijf als meest relevante te beschouwen voor bepaalde zoekopdrachten.
HV Media is een van de online marketing bureaus met veel ervaring op het gebied van online marketing. Zij werken als online marketing specialist aan de vindbaarheid van inmiddels meer dan 175 bedrijven. Zo helpen zij deze bedrijven in de top van Google te komen aan de hand van een SEO optimalisatie. Deze SEO-specialist verbetert websites van bedrijven op basis van de kwaliteit van de website om zo hoger in Google te komen.
Internet marketing bureau HV Media ziet hoe belangrijk online marketing is geworden. Vooral de coronacrisis maakte een goede SEO essentieel voor bedrijven. Veel bedrijven waren immers in de coronacrisis dicht en door de lockdown maakte e-commerce een grote vlucht. Bedrijven zijn nu weer fysiek toegankelijk, maar het belang van online activiteiten is niet minder belangrijk geworden.
Henri Verhagen van HV Media is verheugt dat zijn bedrijf een belangrijke toegevoegde waarde kan zijn voor veel bedrijven. ‘We zijn nu gefocust op nog slechts één dienstverlening: zoekmachine optimalisatie. “We hechten veel waarde aan persoonlijk contact. We zien online marketing niet als een trucje, het is een mooi middel om de doelen te behalen. Hierin is het wel belangrijk om elk project als maatwerk te zien.’, aldus Verhagen. Hij ziet ook de technieken rondom SEO veranderen. Voice Search lijkt de volgende stap in de SEO-revolutie te worden, waarbij de zoekresultaten binnenkomen op basis van een slimme speaker en een Google Assistant. Naar verwachting zal ook de inhoud van podcasts in de toekomst beter vindbaar te zijn.
Geef als eerste een reactie