Hoewel het Hulu-abonnement 6 dollar per maand kost, genereert de bekende Amerikaanse SVOD-dienst elke maand meer dan 15 dollar aan inkomsten per abonnee door advertenties. Dat meldt New York Times deze week.
Hulu is een belangrijke concurrent voor Netflix. Om deze concurrentiestrijd aan te kunnen gaan, investeert Netflix in haar Original content. Nadeel is dat de rekening hiervan bij de klant wordt neergelegd: Netflix heeft al meermaals haar prijzen verhoogd. Uit onderzoek bleek al eerder dat kostenverhogingen bij Netflix steeds meer consumenten overwegen om te stoppen met abonnement. Hulu spint garen, want van hun advertentiegedreven SVOD-dienst werd juist de abonnementsprijs verlaagd. Door de abonnementskosten laag te houden en de advertentieduur te beperken tot 90 seconden verliest Hulu geen abonnees.
Hulu’s topman Randy Freer meldt: “Hulu hanteert een ‘viewer first ad experience’ met beperkte commerciële onderbrekingen, kortere commercialbreaks en advertenties, die relevanter zijn.”
Hulu verdiende vorig jaar meer dan $ 1,5 miljard aan advertentie-inkomsten.
Geef als eerste een reactie