Na uitgebreide verkenningen maken brancheverenigingen IAB Nederland en BVA bond van adverteerders vandaag bekend dat zij nog intensiever gaan samenwerken. Naast het bundelen van hun kennis en expertise zullen de verenigingen speciale taskforces oprichten en gaan beide bureaus vanuit dezelfde locatie werken. Door de samenwerking is de grootste coalitie van adverteerders, mediabureaus en exploitanten in het domein van digitale marketing in Nederland ontstaan.
Als grootste coalitie willen beide verenigingen hun leden meer inzichten, antwoorden en oplossingen bieden om de digitale transformatie nog beter het hoofd te bieden. In dit proces zal de focus liggen op transparantie, internationalisering, organisatie, mensen en lobby. “Deze krachtenbundeling biedt voordelen voor vraagstukken van onze leden, zoals het steeds complexer wordende digitaliserende landschap. Nadat wij eerst samen met IAB Nederland en DLA Piper de Werkgroep Privacy hebben opgericht, zullen we dit nu verder gaan uitbreiden met speciale werkgroepen die zich gaan focussen op transparantie en meetbaarheid”, aldus Frenkel Denie, voorzitter BVA.
Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland: “Het IAB pleit al langer voor ontzuiling en samenwerking in onze industrie. Ik ben trots dat we onze samenwerking met BVA gaan intensiveren. Samen gaan we grote inhoudelijke stappen zetten die een belangrijke bijdrage leveren aan de slagkracht en kwaliteit richting onze leden. Een eerste benefit is die op het gebied van lobby op het digitale vlak. We spreken namens een groot deel van de sector en kunnen daardoor onze invloed effectiever aanwenden. Wat het effect hiervan kan zijn hebben we al gemerkt met onze gezamenlijke Werkgroep Privacy. Ook in Den Haag vinden ze het goed om te zien dat verenigingen zoals de onze zich verbinden en zich samen inzetten om het proces te verbeteren.”
Geef als eerste een reactie