Internationale uitzendrechten Eredivisie Media & Marketing CV blijven in beheer van IMG

IMG en EMM (Eredivisie Media & Marketing CV) maken vandaag bekend dat de internationale uitzendrechten van de Eredivisie tot en met seizoen 2024/25 in beheer blijven bij IMG.

IMG is al twintig jaar de vertegenwoordiger van de internationale Eredivisierechten en blijft ook de komende jaren toezien op de distributie van het beste Nederlandse clubvoetbal. Hierdoor zijn meer dan 100 Eredivisiewedstrijden uit de 34 speelrondes buiten de landsgrenzen te zien. In aanvulling daarop verstrekt IMG Arena medialicenties aan derden, waaronder online platforms.

De overeenkomst heeft ook betrekking tot de Keuken Kampioen Divisie en de play-offs om Europees Voetbal en Promotie/Degradatie.

EMM-directeur Frank Rutten: “We zetten met plezier de langlopende samenwerking met IMG voort, waardoor de Eredivisie in huiskamers wereldwijd te zien is en blijft. Samen zijn we er de afgelopen jaren in geslaagd de Eredivisie-fanbase te laten groeien, door de Eredivisie internationaal te positioneren als een competitie met aantrekkelijk voetbal waarin keer op keer grote talenten boven komen drijven.”

Adam Kelly, President Media bij IMG: “We zijn zeer gelukkig ons langlopende partnership met EMM te vernieuwen, waardoor we het beste Nederlandse voetbal naar een wereldwijd publiek kunnen blijven brengen. De afgelopen twintig jaar heeft onze succesvolle samenwerking de Eredivisie geholpen te blijven groeien en een loyale, globale fanbase op te bouwen. We kijken ernaar uit de competitie en haar belangrijkste stakeholders ook de komende drie seizoenen een internationaal podium te bieden.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*