John Lubach versterkt snelgroeiend podcastbedrijf Topcast Media

Met de komst van John Lubach (55) als Exclusive Sales Partner versterkt podcastlabel Topcast Media per direct het kernteam van hun snelgroeiende mediabedrijf.

Vanuit zijn eigen bedrijf Different Media zal Lubach de commerciële samenwerkingen tussen partijen en het brede aanbod van shows en talenten van Topcast Media exclusief gaan vertegenwoordigen. Sinds 1992 is hij betrokken bij diverse landelijke commerciële radiozenders en de laatste twaalf jaar als Branded Content Directeur bij SLAM!, 100%NL en Radio 10. 

Podcasting zit flink in de lift op het moment. Belangrijke spelers als Spotify, Apple en Amazon hebben op globaal niveau grote interesse getoond voor het medium en zetten ook lokaal steeds grotere stappen. Uit de meest recente studie van marktonderzoekbureau Markteffect blijkt dat liefst 47 procent van de Nederlanders wel eens podcasts luistert (meting november 2020). Halverwege 2019 was dit nog 28 procent (meting mei 2019). Ook de populariteit van social audio app Clubhouse laat zien dat audio booming business is. 

Voor adverteerders en marketeers is de podcast een bijzonder interessant medium. In een tijd waarin de schermtijd van mensen volledig verzadigd lijkt, weten goede podcasts zich in aandacht aan de luisteraar te binden. Hoewel het luisteren naar en maken van podcasts stevig in populariteit groeien, ontbreekt vaak nog de professionele koppeling tussen contentmakers enerzijds en commerciële partijen anderzijds. Topcast Media wil hierin het voortouw nemen en een belangrijke brug tussen beide werelden slaan. 

Freek Heinen, algemeen directeur Topcast Media: “Wij zijn erg blij met de komst van John Lubach, die een groot netwerk en ruim 25 jaar ervaring heeft met het koppelen van mooie merken aan de juiste doelgroepen. Samen met John willen wij nog grotere stappen gaan zetten in de wereld van podcasting en on- demand audio” 

Over Topcast Media 
Topcast Media is een nieuw productiehuis, label en netwerk voor podcasts en on-demand audio dat medio 2020 gelanceerd is. In samenwerking met vooraanstaande en talentvolle makers wil Topcast het Nederlandse audiolandschap transformeren. Onlangs verscheen het succesvolle audiodrama Staatsgeheim, een Topcast Original met rollen van onder meer Sigrid ten Napel en Gijs Scholten van Aschat. Daarnaast vertegenwoordigt Topcast Media diverse hitpodcasts, waaronder Mand van Maxim Hartman en Familiegeheimen van Miljuschka en Astrid Holleeder. Ook produceert Topcast Media podcasts in opdracht van organisaties, zoals Heineken Nederland. 

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*