NPO Radio 1, 2, 4, 5 en NPO 3FM zijn samen goed voor een gemiddeld luistertijdaandeel van 31,2%. In 2016 bedroeg het gezamenlijke luistertijdaandeel nog 28,9%.
Jurre Bosman, directeur NPO Audio: “In een jaar waarin heel veel anders was, zijn de radiozenders van de NPO voor veel luisteraars een vertrouwd baken gebleven. Berichtgeving rond corona op onze nieuws- en sportzender NPO Radio 1 staat centraal in tal van live uitzendingen en podcasts. We houden Nederland open en bij elkaar, met bijvoorbeeld Serious Request en het online Lowlandsplatform van NPO 3FM, een bijzondere editie van de NPO Radio 2 Top 2000, tal van concerten op NPO Radio 4, troostrijke radio op NPO Radio 5 en NPO FunX weet steeds meer jongeren aan zich te binden. Voor luisteraars is publieke radio van grote betekenis. En daar doen we het voor.”
Het effect van Serious Request is er niet. NPO 3FM daalt zelfs in de luistercijfers naar 2,0 procent. En de kosten van het evenement zijn hoger dan de opbrengsten.
Er is weinig effect te merken van wat deze man probeert te doen. Door vriendjespolitiek blijft hij aan het roer. Hopelijk opent iemand ooit zijn ogen en neemt afscheid van dit directeurtje.