In het nieuwste Entertainment on Demand (EoD) rapport van Kantar blijkt dat discovery+ en Apple TV+ in de eerste zes maanden van 2024 de snelst groeiende betaalde VoD-diensten zijn, met discovery+ als koploper in Q2 2024. Deze cijfers komen overeen met het Britse EoD-rapport dat vorige maand werd gepubliceerd.
Uit het rapport blijkt verder:
- Streaming met advertenties zag een significante groei in Q2 2024, met AVoD (ad-supported video on demand) dat kwartaal-op-kwartaal met 10% toenam en FAST (free ad-supported streaming TV) met 6% groeide.
- Bijna de helft (49%) van de huishoudens is nu bereid advertenties te accepteren voor een goedkopere service.
- Specifieke content blijft de belangrijkste drijfveer voor het adopteren van nieuwe diensten, wat het belang van een regelmatig aanbod van hoogwaardige content onderstreept.
Andrew Skerratt, global insights director bij Kantar, merkt op: “Het is duidelijk dat advertenties streamingdiensten de kans bieden om hun inkomstenstromen te diversifiëren terwijl ze inspelen op de diverse voorkeuren van het publiek. De gelaagde aanpak biedt flexibiliteit voor consumenten. Toch kan de impact van advertenties op de kijkervaring niet worden onderschat. Momenteel geniet slechts 22% van de mensen van de advertenties die ze op streamingdiensten zien, en minder dan een kwart vindt ze relevant. Bijna een op de drie wil meer gepersonaliseerde advertenties, en aangezien slechts 20% een streamingadvertentie koppelt aan de aankoop van een nieuw product of dienst, is er veel potentieel voor marketeers om hun rendement op investering te verbeteren.”
Geef als eerste een reactie