De KNVB en Talpa Network verlengen hun samenwerking tot de zomer van 2025, waarmee de partijen voor het twintigste jaar op rij gaan samenwerken. Al sinds 2005 is Radio 538, één van de hoofdmerken van Talpa Network, Official Supporter van de KNVB.
Radio 538 als Official Supporter van de KNVB
Meerdere merken van het medianetwerk van Talpa Network zijn onderdeel van het partnership, waarvan Radio 538 als Official Supporter het meest zichtbaar. De zender is ook in 2024 en 2025 de exclusieve radiopartner van de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond. Naast een nauwe samenwerking tijdens EURO2024 en daarbuiten de thuiswedstrijden van het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen, blijven Radio 538 en de KNVB ook samen optrekken in het creëren van exclusieve content
.Dave Minneboo, Creative Director Talpa Network: “Na twintig jaar zijn de KNVB en Radio 538 bijna onafscheidelijk. Toch is de contractverlenging iedere keer weer een moment waarop we ons beseffen hoe trots we zijn op dit partnership. Naast dat Radio 538 groen paars is, kleuren we ook oranje met onder andere 538 Koningsdag, een locatie-uitzending vanaf de Dutch Grand Prix én op de momenten dat het Nederlands elftal en de OranjeLeeuwinnen in actie komen. Dit jaar reizen we tijdens het EK met onze luisteraars achter het Nederlands elftal aan naar Duitsland en brengen we de oranjegekte via de radio over naar Nederland. Onze luisteraars en dj’s kijken daar ontzettend naar uit. De match tussen Radio 538 en de KNVB is al jaren succesvol en we zijn blij te kunnen aankondigen dat we opnieuw in de verlenging gaan met elkaar!” NetwerkEffect Joost Brakel, CEO Talpa Network: “Ons medianetwerk van merken en kanalen biedt de mogelijkheid voor partners om een verhaal crossmediaal groot te maken. Zo ook voor de KNVB. Samen met hen hebben we gekeken naar de beste fit binnen ons netwerk. Zo gaat De 538 Middagshow met Frank Dane tijdens het EK live radio maken vanuit Duitsland en hebben we het programma Wij Houden van Oranje ontwikkeld waarin SBS6 met voetbalminnend Nederland het elftal uitzwaait. Ook is er in Vandaag Inside, Hart van Nederland en Shownieuws veel aandacht voor de verrichtingen van het Nederlands voetbal. Met deze uitrol van de samenwerking via onze verschillende merken en kanalen, verbinden we Nederland aan de KNVB en bereiken we daarmee samen meer.” Dave Dekker, directeur commercie KNVB: “Een goede samenwerking tussen partijen zorgt ervoor dat je het twintig jaar met elkaar volhoudt. We zijn dan ook blij dat we al zo lang met een stabiele en betrouwbare partner als Radio 538 in zee zijn. Grote toernooien zijn altijd mooie momenten waarop dit soort partnerships extra zichtbaarheid krijgt en dat zal in Duitsland geen uitzondering zijn. Radio 538 zal een prominente rol spelen op de fanzones en tijdens de fanparades, onder andere door live radio vanaf locatie uit te zenden. De uitbreiding van dit partnership naar andere merken van Talpa Network biedt bovendien prachtige kansen. Een goed voorbeeld hiervan zijn de uitzendingen van de Oranjezomer op de KNVB Campus en de lancering van de gezamenlijke Oranje-player in de Oranje App. We verwachten de komende jaren nog veel moois van dit partnership.” |
1 Trackback / Pingback