Koenraad Deridder gaat Vlaams mediaonderzoek- centrum leiden

In oktober zal Koenraad Deridder Stef Peeters opvolgen als directeur van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM), de Belgische organisatie die het bereik van media meet.

Peeters, die 15,5 jaar de leiding had, gaat met pensioen. Het CIM werkt samen met mediabedrijven, reclamebureaus en adverteerders om de impact van verschillende media in België te bepalen, wat essentieel is voor het vaststellen van advertentietarieven. De organisatie is bezig met het ontwikkelen van nieuwe meetmethoden om in te spelen op trends zoals digitalisering en crossmediale content. Koenraad Deridder heeft een lange carrière in de media en was onder meer betrokken bij het creëren van programma’s als ‘Expeditie Robinson’ en ‘Peking Express’. Hij heeft ook een rol gespeeld in de oprichting van de tv-zender Acht (nu VTM 4) en de reclameregie Transfer (nu eigendom van Disney). Deridder was al eerder betrokken bij het CIM als lid van verschillende commissies en heeft een eigen consultancyfirma, Dekoder.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*