Voor de afdeling Digitaal & Innovatie zijn wij op zoek naar een: Webredacteur m/v (36 uur per week).
De afdeling
Onze afdeling is waar het gebeurt. Want binnen Digitaal & Innovatie zijn we verantwoordelijk voor alle digitale uitingen van de KRO-NCRV én jagen we innovatie aan op andere afdelingen. We zijn niet bang om te falen en gaan daarom geen experiment uit de weg. Niet innoveren om het innoveren, maar om toegevoegde waarde voor onze maatschappelijke verhalen te zoeken op nieuwe platforms én in nieuwe vertelvormen. Daarin leggen we de lat telkens een stukje hoger, zodat we in kennis voorop blijven lopen. En we durven te zeggen dat we daar succesvol in zijn. Denk daarbij aan recente innovatieve projecten zoals de whatsapp game van Iris, het nieuwe platform van Eva Jinek, een chatbot voor Vlucht HS13, het Virtual Reality project De Verwarde Man. En alsof dat nog niet genoeg is lanceren we binnenkort onze eerste augmented reality game Haaiii Five.
Wat ga je doen?
Als webredacteur ben je inhoudelijk verantwoordelijk voor de digitale uitingen van verschillende titels binnen KRO-NCRV. Voor de meest succesvolle app van de publieke omroep bijvoorbeeld: De Slimste Mens. Maar ook voor het Popduel, de website van Willem Wever en geheime concepten waar we nog niets over kunnen zeggen. Daarnaast is er veel ruimte voor eigen ontwikkeling en initiatief.
Werkzaamheden:
– Je voert inhoudelijk redactie over diverse KRO-NCRV titels;
– Je denkt actief mee bij de ontwikkeling van nieuwe digitale concepten;
– Je zet diverse social strategieën voor programmatitels op en bedenkt de strategie voor online marketing;
– Je adviseert radio- en tv-redacties over online mogelijkheden;
– Je modereert reacties van gebruikers en bent hun eerste contactpersoon;
– Je analyseert (social) statistieken en past daarop je strategie aan;
– Je bewerkt foto’s in Photoshop en maakt korte videomontages;
– Je doet enthousiast mee aan brainstorms, sprints en workshops;
Wat wij vragen?
– HBO werk- en denkniveau;
– Kennis van de nieuwste ontwikkelingen in het digitale vakgebied;
– Kennis van online marketing en social; je weet waar je doelgroep zit en wat ze willen;
– Goede communicatieve vaardigheden;
– Ervaring met het schrijven voor het web en kennis van SEO;
– Algemene kennis van werken met een CMS;
– Creativiteit, initiatiefrijk en vooral HEEL VEEL ENTHOUSIASME!
Arbeidsvoorwaarden
Het betreft een functie voor een jaar met kans op verlenging. Salaris conform de CAO voor het Omroeppersoneel in schaal F.
Informatie
Voor meer informatie over de vacature kun je terecht bij: Femke Hesemans, 035-6719887, femke.hesemans@kro-ncrv.nl.
Sollicitatie Je CV en motivatiebrief dienen voor 24 april 2017 binnen te zijn. Je kunt deze sturen naar vacatures@kro-ncrv.nl onder vermelding van vacaturenummer 17.14.
KRO-NCRV wil dat haar personeelsbestand een afspiegeling is van de huidige samenleving. Onze vacatures staan open voor elke kandidaat, ongeacht leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur en culturele achtergrond.
Geef als eerste een reactie