Uit onderzoek van mediabureau Mediaxplain blijkt dat het vertrek van de geliefde radiopresentator direct heeft geleid tot een daling van het aandeel vaste luisteraars van de ochtendshow (20% naar 15%).
Verder blijkt dat bijna een kwart van de totale luisteraars (22%) is overgestapt naar een ander station of zelfs helemaal is gestopt met radio luisteren.
UPDATE Radio 538 reageert: “We hebben kennisgenomen van het onderzoek dat uitgevoerd is in opdracht van Mediaxplain. En wij herkennen ons niet in de uitkomst. We krijgen goede reacties van onze luisteraars over de nieuwe ochtendshow. Daarnaast zien we dat de onlinebeluistering in de pas loopt met het afgelopen jaar. We wachten graag op de officiële luistercijfers van NLO/GfK, dat is de enige en onafhankelijke partij als het gaat om luistercijfers. Wij zijn overigens heel blij met de manier waarop Frank en zijn team de show van Edwin heeft overgenomen.”
Fotocredits afbeeldingen: Thomas van de Weerd / Wikimedia Commons/ Mediaxplain
Geef als eerste een reactie