Lara Ankersmit is hoofd Nieuwe Media bij de NOS, ze werd aangesteld om ‘digitaal’ tot in de finesse door te voeren. De website kreeg zo een volledige make-over. “Ik ben de afgelopen tijd heel druk geweest met de website, op het laatst zelfs s ’nachts”, vertelt Ankersmit. “Bij NOS gaat het om de inhoud, maar de omgeving waarin dat gebracht wordt moet ook goed zijn.”Want, vond Ankersmit, NOS.nl voelde niet echt als een nieuwssite.
“Het was echt nodig om ook de online doelgroep beter aan te spreken, steeds meer mensen consumeren nieuws digitaal.” Bovendien is de NOS niet ouderwets. “Er werken veel jonge mensen en er gebeurt veel met nieuwe techniek.” En de nieuwe website spreekt ook die doelgroep aan, getuige een Tweet van een 20-jarige NOS.nl fan. “Het is goed om te merken dat nu ook een jonger publiek enthousiast is.”Ankersmit maakte eerder de website van de Telegraaf winstgevend. “We hebben onder meer gekeken naar hoe we meer inkomsten konden halen uit online advertenties.”Ook bij de NOS kijkt Ankersmit hiernaar. “Maar de Ster heeft hier het grootste aandeel in.”
Zie het gehele interview:
Geef als eerste een reactie