Vandaag werd bekend dat Talpa Network per 1 maart voor een overnamesom van 40 miljoen euro mede-eigenaar gaat worden van LINDA-uitgeverij Mood for Magazines. Maarten Hafkamp interviewde voor Adformatie de nieuwe creatief Net5-directeur Jildou van der Bijl. Hij vroeg onder andere of Net5 omgedoopt gaat worden tot LINDA.TV.
‘Nee’, zegt Jildou van der Bijl. ‘Het voordeel is dat je naast LINDA een tweede vrouwenmerk hebt. Die twee kunnen goed naast elkaar bestaan en elkaar versterken.’
Daarnaast past Mood for Magazines goed bij Talpa Network omdat het naast tv-zender Net5 geen andere vrouwenmerken had. Het is de bedoeling dat Talpa Network gaat investeren in de groei en de uitbreiding van LINDA, op verschillende platformen. Daarnaast komen er ook samenwerkingen op de Talpa Network kanalen.
Ook de geruchten voor een LINDA-radiozender zijn nog niet concreet. Van der Bijl: ‘Talpa is in radio de grootste in Nederland en wij hebben natuurlijk al eens gefilosofeerd over LINDA Radio. Die plannen liggen nu in de kast, want het vergt een grote investering. Onder Talpa-vlag komt het wel dichterbij. We moeten eerst maar eens beginnen en het allemaal waar gaan maken, maar er zijn kansen genoeg.’
Tegenover AD.nl is oud Net5-directeur Fons van Westerloo een stuk resoluter. “Die zender zal ongetwijfeld Linda TV gaan heten’’, aldus Van Westerloo, “Dat was altijd een geweldige vrouwenzender waar vrouwen voor thuis bleven. Dat is een beetje verwaterd nu, maar Linda de Mol heeft met haar blad en platform bewezen dat ze aanvoelt wat vrouwen willen lezen en ervaren. Dat kan zij behoorlijk één op één overbrengen. De uitdaging is wel om een hele zender te vullen, maar er zijn zoveel mogelijkheden. Je hebt een publiek dat je nu kunt doorsturen naar je onlineplatform en Linda TV. De adverteerders kijken bovendien niet alleen naar de hoeveelheid kijkers, maar naar de specifieke doelgroep. En die is heel helder. Denk ook daarbij ook eens aan jonge vrouwen, als je die voor je weet te vinden… Zij moeten hun merk nog bepalen, hun toekomst, kopen veel, zijn bezig aan een zoektocht.’’
Lees het hele interview op Adformatie.nl
1 Trackback / Pingback