Video apps waarbij kijkers live kunnen meekijken, zoals Meerkat en Periscope, zijn momenteel zeer populair. Reclamebureau Yune haakte op deze hype in en zette een campagne op voor adverteerder Stabilo, waarbij kijkers real-time kunnen meedenken.
Gewapend met pen, papier én smartphone vraagt het contentmarketingbureau aan de Stabilofans wat zij graag getekend zouden zien. Het resultaat? De eerste Nederlandse brandend content die gedeeld wordt via Periscope.
Periscope, de app waarbij je met één druk op de knop een livestream kunt starten met volgers, is een hype. Gebruikers die meekijken met de real-time videobeelden kunnen makkelijk reacties achterlaten en ‘hartjes’ sturen als de video bevalt. Het idee hierachter is dat je met videobeelden aan mensen over de hele wereld kunt laten zien wat er op een bepaald moment gebeurt. En daar kunnen kijkers meteen op reageren.
Dit inspireerde Yune om aan de slag te gaan met real-time content voor Stabilo. Hetzelfde merk waar het bedrijf vorig jaar de spraakmakende WK-Flipbook video voor maakte en onlangs nog nominaties voor een SpinAward en een Lamp in de wacht sleepte. “Het gebruik van pen, papier en video is een mooie combinatie. Met Periscope kunnen we live laten zien wat hier allemaal mee kan,” aldus Belinda Harmsen, marketingmanager van Stabilo.
De achterban van Stabilo is bekend met sociale media. De video streamen via Periscope is daarom een logische keuze, maar tevens een creatief experiment. Pablo van den Berg, Yune’s managing director: “Het is belangrijk om vlug in te haken op creatieve mogelijkheden. Video’s creëren – in welke vorm dan ook – hoort hierbij.”
‘Tell us what to draw,’ vroeg Yune daarom aan de fans van Stabilo. Gistermiddag om 17:00 ging de livestream van start. De komende weken onderzoeken Yune en Stabilo wat er allemaal mogelijk is met Periscope. Benieuwd? Kijk mee via @StabiloNL.
Geef als eerste een reactie