ZTACK talenten Kyra Kay van de Watering en Merijn Raaijmakers starten op donderdag 14 november met een eigen radioshow op jongerenstation ZTACK. Het duo is voortaan elke donderdag te horen met het programma ‘ZTACK NOW’.
Het programma ZTACK NOW wordt volgens de makers een energieke show
met de krankzinnigste kronkels. Kyra Kay en Merijn nemen in ZTACK NOW geen blad
voor de mond. Het programma wordt luchtig, humoristisch, maar wel met een
mening. ZTACK NOW is wekelijks tussen 19:00 en 21:00 uur te beluisteren via onder
meer ZTACK.nl en de radioNED app.
Zowel de Amsterdamse Kyra Kay van de Watering (18) als Merijn Raaijmakers (18),
afkomstig uit Breda, maken met het nieuwe programma hun debuut als presentator
van een live radioprogramma. Van de Watering, kwam afgelopen jaar naar voren uit
de eerste lichting ZTACK talenten, is inmiddels geen onbekende meer bij jongerenplatform
ZTACK. Zij maakt wekelijks al podcasts en werd eind september door de jury van
de Online Radio Awards nog met een wildcard genomineerd in de categorie ‘Beste
Presentator’. Merijn Raaijmakers is afkomstig uit de tweede lichting selectiedagen
en werd afgelopen zomer door onder meer Giel Beelen en Radiocoach Pierre Papa geselecteerd
als nieuw talent voor het jongerenplatform.
Radiocoach Pierre Papa: “Kyra Kay heeft nog nooit radio gemaakt en heeft bij ZTACK in het afgelopen jaar al veel indruk gemaakt met haar podcast ZTACK Serious. De laatste weken heeft ze al veel geoefend met schuiven en samen presenteren en nu is het tijd dat ze het diepe ingaat. Ze heeft lef, bedenkt originele content en is een frisse en eigenzinnige persoonlijkheid. Haar sidekick Merijn is van de tweede selectie ZTACK-ers die we afgelopen zomer selecteerden. Ook hij heeft nog nooit radio gemaakt en is een creatieve contentcreator. Het leuke is ook dat ze zelf hun muziek selecteren, iets dat tegenwoordig niet meer gebruikelijk is bij radiostations”.
ZTACK
Het jongerenplatform ZTACK werd op 1 januari 2019 gelanceerd als eerste spin-off uit het talentenprogramma The Radio Project. De Hilversumse mediabedrijven YPCA ‘De Radiofabriek’ en Radiocoach lieten hierbij een groep jonge multimedia talenten geheel zelfstandig bouwen aan het radiostation van de toekomst. Dit resulteerde, in het jaar waarin de radio 100 jaar bestaat, in ZTACK!
ZTACK biedt jongeren content in de breedste zin van het woord. De focus ligt hierbij op audio content. Zo werden in korte tijd een non-stop radiostation en speciale podcasts voor jongeren ontwikkeld. ZTACK wil als nieuw jongerenplatform, naast audiocontent, ook videocontent, artikelen en events gaan bieden, gefaciliteerd via www.ZTACK.nl, Instagram, Snapchat & YouTube.
ZTACK richt zich op een doelgroep van 13-20 jarigen, een doelgroep die in het huidige medialandschap bekend staat als een moeilijk bereikbare doelgroep.
Geef als eerste een reactie