Eyelove heeft de Loden Radioleeuw gewonnen voor het meest irritante radioreclame van 2018. Radar Radio-presentator Mischa Blok overhandigde de prijs, die jaarlijks uitgereikt wordt door het AVROTROS-consumentenprogramma, aan Eyelove-directeur Leon Melchior. De afgelopen weken brachten ruim 7200 consumenten hun stem uit op de radioreclames van onder meer Kruidvat, Eyelove en Online.nl.
“Als een krijtje op een schoolbord” Eyelove wint de Loden Radioleeuw voor de ‘Ik ga naar Eyelove’-reclame. De luisteraars storen zich enorm aan de commercial. Voornamelijk de rol van zanger René Froger valt niet in de smaak. Zo zegt een luisteraar: “Zeer irritant, dat gejodel van Froger”. Een ander laat weten: “Het Amsterdams stoort me mateloos. Dit in combinatie met het zwaar overdreven vibrato maakt dat ik de radio even uitzet”. En: “Het zingen van Eyelove klinkt als een krijtje over het schoolbord. Een te hoog irritatiegeluid”. Leon Melchior, directeur van Eyelove, reageert: “Ik ben verrast. Het is nooit onze insteek geweest om deze reclame irritant te maken en daar een prijs mee te winnen. Maar ik ben blij verrast met de aandacht ervoor. Het heeft zijn doel wel bereikt; we hebben een verhoogde naamsbekendheid”. Eyelove won de prijs overtuigend met 55 procent van de stemmen en liet daarmee Online.nl (26 procent) en Kruidvat (19 procent) achter zich. Dit jaar stemden er de helft meer mensen dan het afgelopen jaar. Toen won sanitair-fabrikant Geberit. In 2016 won IT-bedrijf Incentro. Loden Leeuw |
Geef als eerste een reactie