Lucas Boon is deze maand gestart als de nieuwe content marketing manager van de bond van adverteerders (bvA), netwerk van merkleiders. Hij gaat zorgen voor nog meer zichtbaarheid van de bvA-activiteiten onder leden, toekomstige leden en relevante stakeholders.
Boon (35) heeft de afgelopen jaren ervaring opgedaan in diverse content- en redactiefuncties, bij onder meer BNNVara, Clipboard Media en meest recent BBP Media (MarketingTribune). Ook is hij actief als freelance redacteur voor Veronica Superguide.
Hij zegt: ‘In deze nieuwe baan komen twee van mijn passies samen: content en marketing. Door mijn ervaring als marketingjournalist weet ik goed wat er leeft onder adverteerders en waar zij behoefte aan hebben. Nu ik als contentmarketeer voor bvA aan de slag ben, zit ik voor mijn gevoel nog dichter op het vuur. Ik zie nu al uit naar de Effie Awards, CMO-diners, maar bijvoorbeeld ook onze nieuwe podcastserie – waarover later meer. Bovendien is het een fijn moment om op deze rijdende trein te springen; de laatste jaren groeit bvA steeds harder. Aan mij de schone taak om dit mooie verhaal met de wereld te delen.’
Henriette van Swinderen, directeur bvA, vult aan: ‘We zijn enorm blij met de komst van Lucas die met zijn ervaring kan zorgen dat de activiteiten van bvA nog beter uitgedragen worden. We zien weliswaar dat de bekendheid en waardering voor bvA flink toenemen de laatste tijd, maar we zijn nog lang niet voor alle merkleiders top of mind. Lucas weet hoe je relevant nieuws onder de aandacht van de doelgroep brengt en dat is precies wat we nodig hebben!’
Geef als eerste een reactie